27.5 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

El PSPV critica l’ordre de retirar la pancarta de la seua balconada amb la frase: ‘El PP et roba el corredor verd’

L’Ajuntament replica que no es poden col·locar pancartes en edificis municipals segons la llei i la jurisprudència

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat este dijous a l’alcaldessa María José Catalá d'”utilitzar” la institució i els recursos públics “de forma arbitrària” per a intentar “censurar” la pancarta amb el lema ‘El PP et roba el corredor verd’ que els socialistes van desplegar en la balconada del seu grup per a “visibilitzar” el seu suport als veïns i veïnes dels barris del sud.

Sanjuan ha lamentat en un comunicat que María José Catalá “no solament ha rebutjat reunir-se amb els veïns després d’arreplegar prop de 25.000 signatures per a defensar este projecte, sinó que a més està molt molesta perquè el grup socialista li està dient les coses clares i està dient que el PP li vol robar el corredor verd a la ciutat de València”.

“S’ho diem públicament i com ho posem en una pancarta que no li agrada, Catalá tira mà dels recursos públics per a intentar censurar-nos”, ha lamentat en un comunicat i ha qualificat de “intolerables” les “amenaces de sanció” de Catalá. “Si no vol que li diguem que el PP està robant el corredor verd a la ciutat, la qual cosa ha de fer és reunir-se amb les associacions veïnals”, ha exposat.

Sanjuan ha emplaçat a María José Catalá a “rectificar” la seua proposta de “convertir platja de vies per la qual no circulava cap cotxe en una autovia urbana, en lloc de desenvolupar el corredor verd que els socialistes van projectar per a cobrir la cicatriu urbana que, per fi, està sent soterrada gràcies al Govern de Pedro Sánchez”. “En cap cas anem a permetre que Catalá censure i impoga a l’oposició el que ha de dir”, ha sentenciat.

No obstant això, fonts municipals han apuntat, sobre la pancarta, que no es poden col·locar cartells ni altres elements similars en edificis municipals, com en el qual està el grup municipal socialista.

En la nota remesa al PSPV sobre la col·locació de la pancarta, es requerix al grup a retirar-la “per tractar-se d’una actuació adoptada sense complir els requisits de competència, ordenació procedimental i forma”, d’acord amb el que es disposa en els articles 34, 35 i 36 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, segons arreplega una recent sentència del TSJCV.

Últimes notícies

Family Cash Alzira FS s’inscriu per a jugar en Primera Divisió després de la renúncia del Reial Betis Futsal

Family Cash Alzira FS assegura la seua participació en la pròxima temporada de la Primera Divisió després de ser assignada la plaça que va deixar vacant el Reial Betis Futsal, que va renunciar a competir.

Cristhian Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal entre il·lusió i nostàlgia

El jove central del València, Cristhian Mosquera, confirma el seu imminent traspàs a l'Arsenal. El defensa mostra il·lusió pel seu futur a Anglaterra però expressa tristesa en deixar el club valencià, on es va formar des dels 12 anys.

Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal i expressa emocions trobades

El defensa Cristhian Mosquera dona per fet el seu traspàs del València a l'Arsenal, destacant la il·lusió pel canvi al costat de la tristesa per deixar el seu club de tota la vida.

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.