23.9 C
València
Dimecres, 16 juliol, 2025

El SIF denuncia davant d’Inspecció de Treball a FGV per ‘posar en perill’ als treballadors i usuaris el dia de la dana

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

El Sindicat Independent Ferroviari (SIF) ha denunciat la “falta de compliment de Pla d’Emergències de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per part dels seus responsables”, la qual cosa, segons manté l’organització, “va posar en perill” als treballadors i als usuaris del metro “per la falta d’ordres i instruccions”.

- Advertisement -Telegram València Diari

El sindicat ha informat en un comunicat que els delegats de Prevenció del SIF van registrar la denúncia davant d’Inspecció de Treball el 31 de desembre del 2024.

La denúncia s’argumenta en la “falta de compliment” de Pla d’Emergències de FGV per part dels seus responsables, després dels esdeveniments de la dana del passat 29 d’octubre, on, segons el parer del sindicat, “es va posar en perill als treballadors de FGV i als usuaris del metro, per la falta d’ordres i instruccions, seguint el Pla d’Emergències que té emplenat FGV per a estos supòsits”.

Així, davant dels “incompliments en matèria preventiva, constatats de manera objectiva, com als antecedents com a empresa infractora”, el SIF urgix a Inspecció de Treball a iniciar l’activitat inspectora “amb la finalitat d’esclarir els fets i que conseqüentment siga requerida l’empresa FGV perquè de manera urgent aplique el Pla d’Emergències”.

En la mateixa línia, demana que FGV elabore un Protocol d’actuacions “en atenció als riscos detectats, en constatar-se que les instal·lacions de València Sud es troben en zona inundable, amb la necessària formació i informació als treballadors”.

Igualment, el SIF afig que, “si s’entén oportú” per part de la Inspecció, “s’inicie el procediment sancionador en atenció al que es disposa en el Reial decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost”, i apunta que han de tenir-se en compte “els antecedents en esta matèria i infraccions constatats per aquesta Inspecció, com així la falta de mitjans que han dotat als treballadors i el risc imminent que han patit els treballadors després de les ordres que en el seu moment es van formular per part dels responsables de FGV, que van posar en risc la seua vida”.

Últimes notícies

Troben mort al conductor d’un cotxe a Pedreguer després d’accident fa dos dies

Un home de 47 anys va ser trobat mort a l'interior del seu vehicle en la N-332 a Pedreguer, Alacant, després d'un accident ocorregut fa aproximadament dos dies.

EMT València avança amb 218 nous autobusos, 10 línies i major connectivitat fins a 2030

L'EMT de València presenta un pla per a renovar la seua flota amb 218 autobusos elèctrics, crear 10 noves línies i augmentar un 39% les connexions entre barris abans de 2030.

La Generalitat garantix el pagament a farmàcies i estes suspenen les seues protestes després d’acord

La Generalitat assegura la liquidació de pagaments pendents a farmàcies valencianes abans de fi de juliol, la qual cosa ha portat a la suspensió de les seues protestes.

El port de València planeja concentrar el 45% del trànsit espanyol de contenidors per a 2035

El Pla Estratègic 2035 del port de València busca consolidar el seu lideratge a Espanya amb 45% del trànsit de contenidors i un impuls clau al ferrocarril i descarbonització.

González-Sinde estrena en 2026 l’adaptació cinematogràfica de la seua novel·la ‘Després de Kim’ rodada a Benidorm i València

La directora Ángeles González-Sinde roda 'Després de Kim', adaptació thriller de la seua novel·la, a Benidorm i València, amb estrena prevista en 2026.

El Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi aposta per col·laboració amb Ciutat de la Llum per a impulsar la formació audiovisual

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi busca enfortir la formació professional i la indústria audiovisual després de la seua 37a edició, explorant col·laboració amb Ciutat de la Llum a Alacant.

Benetússer inaugura plataforma en línia per a seguir la reconstrucció després de la DANA

L'Ajuntament de Benetússer llança Recuperembenetusser.es, una web amb informació i transparència sobre la reconstrucció del municipi després de la DANA d'octubre, gestionant prop de 40 projectes.

Veler encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni danys ambientals

Un veler roman encallat des del dissabte a la platja del Saler, València, sense tripulació ni abocaments. Salvament Marítim i Guàrdia Civil van intentar rescatar-ho sense èxit. Ara espera pla de reflotació.