25.8 C
València
Divendres, 16 maig, 2025

Elx acull una jornada tècnica sobre Agricultura de Precisió i Noves Tecnologies

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La localitat alacantina d’Elx es convertirà el pròxim 5 de maig en el centre d’interès per a professionals, estudiants i agents del sector agroalimentari amb dues destacades trobades sobre tecnologies aplicades al sector agrari. Organitzades per la Conselleria d’Agricultura i l’Ajuntament d’Elx, en col·laboració amb la Universitat Miguel Hernández, aquestes activitats inclouen un taller tècnic i una jornada especialitzada en agricultura de precisió.

- Advertisement -Telegram València Diari

Amb l’objectiu de promoure la transferència de coneixement i la innovació tecnològica, aquestes iniciatives busquen establir les bases d’una agricultura més eficient i sostenible, capaç d’afrontar els reptes futurs de la producció alimentària.

Durant el matí, el taller titulat ‘Noves Tecnologies en la Investigació, Formació i Desenvolupament Agrari’ aprofundirà en les aplicacions pràctiques de noves tecnologies, com l’Internet de les Coses (IoT) i la blockchain. Aquestes tecnologies es presentaran com a solucions per al monitoratge de cultius i la gestió eficaç dels recursos hídrics i fertilitzants, permetent als agricultors prendre decisions més informades i optimitzar la producció.

A més, s’exposaran exemples actuals de digitalització agrària, incloent sistemes avançats per a la gestió del reg i la fertilització, així com demostracions de drones i novetats en sensorització.

A la vesprada, la jornada ‘Tecnologia Agroalimentària per a una Agricultura de Precisió’ se centrarà en la presa de decisions basades en dades, abordant temes com l’ús de sensors i imatges satel·litars, aplicacions sostenibles dels fitosanitaris i utensilis de monitoreig de l’estat dels cultius a través de visió artificial.

L’esdeveniment conclourà amb una taula redona que reunirà empreses del sector, les quals compartiran les seues experiències i reflexions sobre l’impacte de la digitalització en l’entorn agrari.

UNA AGRICULTURA MÉS PRECISA

L’agricultura de precisió és una metodologia que permet ajustar de manera més acurada les necessitats de cada cultiu, buscant l’optimització de l’ús d’aigua, fertilitzants i productes fitosanitaris. Aquesta pràctica no sols amplia la rendibilitat de les explotacions, sinó que també minimitza l’impacte ambiental i proporciona dades valuoses per a la toma de decisions.

La implementació de tecnologies digitals en el sector agrícola pot aconseguir estalvis econòmics de fins a un 30% en recursos agrícoles i una millora del rendiment del 20% en determinats cultius.

Últimes notícies

Espanya impulsa la tecnologia disruptiva amb un nou fons de capital de risc de 353 milions

El Ministeri de Ciència i el Fons Europeu d'Inversions llancen Innvierte Deep-Tech Tech Transfer, un instrument amb 353 milions per a donar suport a tecnologies disruptives a Espanya.

Nou fons de capital de risc impulsa la tecnologia disruptiva a Espanya

El Ministeri de Ciència i el Fons Europeu d'Inversions llancen Innvierte Deep-Tech Tech Transfer, un fons de 353 milions per a finançar tecnologia disruptiva i transferència tecnològica a Espanya.

Tres treballadors resulten ferits després de caure una planxa en obra del polígon industrial Mes del Jutge a Torrent

Tres treballadors patixen lesions després de desprendre's una planxa de l'obra en una fàbrica del polígon industrial Mes del Jutge a Torrent. El succés va ocórrer amb 75 empleats presents.

Morant critica les rebaixes fiscals a les grans fortunes i reclama corresponsabilitat financera en la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant assenyala que reduir impostos a les grans fortunes en la Comunitat Valenciana compromet la legitimitat per a sol·licitar més recursos al Govern central i aposta per un nou model de finançament i corresponsabilitat.

Morant acusa a Mazón i al PP de manipular la gestió de la Dana a València i alerta sobre la seua negligència

La ministra Diana Morant assenyala al president Carlos Mazón i al PP per manipular informació sobre la Dana a València, comparant la situació amb el 11M i destacant la negligència que va costar vides.

Diana Morant acusa PP i Carlos Mazón de negligència en gestió de la DANA a la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant denuncia la gestió negligent de Carlos Mazón i el PP després de la DANA a València, comparant-la amb el 11M i assegurant que la veritat eixirà a la llum.

Condemnen a sis anys i mig al exalcalde de Santa Pola per afavorir a una clínica que va emprar la seua germana sense treballar

El exalcalde de Santa Pola, Miguel Zaragoza, ha sigut condemnat a sis anys i mig de presó per facilitar beneficis il·legals a una clínica que va emprar la seua germana sense que ella treballara.

Morant acusa el PP i a Mazón de manipular informació sobre la dana en la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant acusa el president Mazón i al PP de manipular informació i ser responsables de negligències durant la dana en la Comunitat Valenciana, comparant la situació amb el 11M i ressaltant la labor del Govern per a la recuperació.