27.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Estabilitzat l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest passat dilluns a la vesprada a la pedania del Saler de València ha quedat estabilitzat a primera hora d’aquest dimarts.

Durant el matí està prevista una reunió del lloc de comandament avançat (PMA) d’aquest incendi, després dels quals s’inspeccionarà la zona i en les pròximes hores es decidirà si els veïns desallotjats poden tornar a les seues cases, informen fonts municipals.

- Advertisement -Telegram València Diari

Després de decretar l’estabilització del foc a les 6.45 hores, en la zona continuen treballant 15 dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, al costat de dos brigades forestals que a aquestes hores rematen el perímetre i un suport vital bàsic (SVB) en preventiu, segons l’1·1·2.

El foc, declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, va obligar a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments la zona.

A causa de la proximitat de les flames a diversos nuclis de població –el foc va arribar a les portes d’alguns edificis–, es van evacuar cinc torres de vivendes pròximes a l’Hotel Sidi, immoble al que es va traslladar de forma preventiva a unes 30 persones.

En les tasques d’extinció van treballar un total de 23 dotacions de bombers de l’Ajuntament de València, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, dos unitats –una d’elles helitransportades– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, dos mitjans aeris –un es va retirar per parada tècnica– i un agent mediambiental. També es van mobilitzar dos unitats SAMU i una SVB.

Ratxes fortes de vent de ponent i nord-oest van bufar en la zona de l’incendi des de mitjana demà, fins a aconseguir els 50 i 60 quilòmetres per hora (km/h), segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Les temperatures són molt altes per a aquest mes de febrer, ja que des de migdia es van superar els 20 graus i es van arribar a aconseguir 22 a primera hora de la vesprada; amb una humitat baixa, inferior al 40 per cent.

L’incendi es va declarar en una jornada en la qual es va decretar el nivell groc per vents a l’interior sud de Castelló i en tot l’interior i litoral nord de la província de Valencia. A més, es van programar vols de vigilància preventiva davant el risc d’incendis forestals.

A més d’El Saler, a la província d’Alacant es van registrar altres dos incendis d’abast, un d’ells (Ràfol d’Almúnia) extingit poc abans de les 22.40 hores.

L’INCENDI DE SELLA EVOLUCIONA FAVORABLEMENT

A primera hora d’aquest dimarts, a l’incendi de Sella, amb evolució favorable, s’han sol·licitat mitjans aeris per a cobrir tota l’extinció i refrescar la zona, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.