17.9 C
València
Dilluns, 7 abril, 2025

Estrena Mundial de Francisco Coll a Les Arts: ‘Enemic del Poble’ en la Temporada 2025-2026

El Palau de les Arts Reina Sofia de València es prepara per a una fita històrica amb la programació de l’estrena mundial de ‘Enemic del Poble’, una obra del compositor valencià Francisco Coll, reconegut per la seua gran projecció internacional.

Aquesta primera estrena mundial marcarà un moment especial, ja que se celebra el XX aniversari de la inauguració del teatre. ‘Enemic del Poble’ s’estrenarà a la Sala Principal el pròxim 6 de novembre del 2025, amb una producció que naixerà de la col·laboració entre el centre d’arts valencià i el Teatre Reial de Madrid.

La nova òpera, adaptada de l’obra teatral de Henrik Ibsen, inclou un text escrit per Àlex Rigola, qui també s’encarregarà de la direcció escènica. Francisco Coll no sols serà el compositor, sinó que també assumirà la direcció musical, una responsabilitat que ressalta la seua versatilitat i competència en el món de l’òpera.

‘Enemic del Poble’ representa un nou repte per a Coll, ja que és la seua primera òpera de gran format. En aquest sentit, el 2016 va presentar la seua primera incursió en el gènere amb ‘Cafè Kafka’ al Teatre Martín i Soler de Les Arts. Ara, amb aquesta nova obra, s’inicia un camí prometedor a l’esfera operística, ampliant així el seu impacte cultural i musical.

Últimes notícies

AMDComVal s’incorpora a la Confederació Empresarial Valenciana (CEV)

L'Associació de Mitjans Digitals celebra la seua assemblea ordinària en el MUVIM

El reconegut quartet berlínès Notos arriba a l’Auditori de Castelló

L'Auditori de Castelló acollirà el proper dimecres 9 d'abril al prestigiós quartet Notos, considerat un dels millors del món en el seu gènere. Interpretaran obres de Mozart, Brahms i Schumann.

El refugi antiaeri del Passeig de Germanies a Elx obrirà al públic a partir de l’11 d’abril

A partir de l'11 d'abril, el refugi antiaeri del Passeig de Germanies a Elx estarà obert al públic, amb visites programades que inclouen un recorregut de 117 metres.

Trump impulsa les negociacions comercials amb Japó amb la promesa de ‘durs, però justos’ tractes

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat l'inici de negociacions comercials amb Japó, prometent un tracte just però ferm. Aquesta mesura respon a les crítiques sobre les relacions comercials existents.

Més de 3.600 morts pel devastador terratrèmol a Birmània

El recent terratrèmol de magnitud 7,7 a Birmània ha causat més de 3.600 morts i més de 5.000 ferits. Les condicions meteorològiques adverses compliquen les tasques de rescat.

Desarticulat un grup criminal a València i Borriana per sextorsió amb 12 detinguts

La Guàrdia Civil deté dotze persones a València i Borriana en una operació contra la sextorsió, relacionada amb l'estafa de més de 21.000 euros a dues víctimes a Cantàbria.

El Suprem avala la investigació a José Luis Ábalos sobre irregularitats en la compravenda de material sanitari

La Sala d'Apel·lació del Tribunal Suprem confirma la investigació a l'exministre José Luis Ábalos per presumptes irregularitats durant la pandèmia, tot i defensar el seu dret a la defensa. La UCO de la Guàrdia Civil, objecte de les seves crítiques, porta a terme un informe sobre el seu patrimoni.

Detingut per apunyalar un home durant una baralla en un bar de València

Un home de 26 anys ha estat detingut en un bar de València per apunyalar un altre home en un intent d'intervenció en un enfrontament. La víctima va resultar ferida i va ser traslladada a un hospital amb ferides greus.