26.1 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Aparadors plens de ninots i indumentària en València per a mantindre l’esperit faller

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Aparadors de comerços de València s’estan omplint esta setmana de ninots, esbossos, indumentària i altres elements relacionats amb les Falles amb l’objectiu de mantindre viu l’esperit de la festa, en el marc d’una iniciativa impulsada per la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Gremi d’Artistes Fallers, comissions falleres, Visit València i la CEV-València.

 

D’esta manera, s’intenta que els valencians, encara que de manera diferent, puguen disfrutar de la festa gran en un any marcat per la pandèmia. Del 15 al 21 de març, el comerç de proximitat de la ciutat de València lluirà en els seus aparadors i en els espais interiors dels seus establiments ninots, maquetes i esbossos de Falles, corresponents a l’any passat, i que no es van arribar a ‘plantar’ i altres elements patrimonials de la festa declarada Patrimoni de la Humanitat.

 

Segons ha explicat Confecomerç en un comunicat, la Confederació volia estendre esta acció també a tota la província, encara que per qüestions de logística i falta de temps no ha pogut dur-se a terme.

 

Suport als sectors que viuen d’esta festa

La campanya ‘Falles entre paréntesi/L’aparador de les Falles’ pretén ser un punt d’inflexió dins de la crisi provocada pel coronavirus, i representar «una mostra de suport a tots aquells sectors que viuen d’estes festes, com els artistes fallers, sent d’especial rellevància la seua activitat per a l’impuls de l’economia de la ciutat».

 

El president de Confecomerç CV, Rafael Torres ha destacat «l’actitud del xicotet comerç, ajudant com sempre ho ha fet, involucrant-se en totes aquelles iniciatives, encaminades a afavorir la difusió de les festes i la cultura tradicional».

 

Torres confia que els valencians «disfruten contemplant estes peces, estos ninots, revivint les Falles d’una manera alternativa, diferent, amb totes les garanties de seguretat i salut, no deixant de costat este caràcter lúdic tan característic de València durant el mes de març, generant un impacte positiu per a la ciutat».

Últimes notícies

Family Cash Alzira FS s’inscriu per a jugar en Primera Divisió després de la renúncia del Reial Betis Futsal

Family Cash Alzira FS assegura la seua participació en la pròxima temporada de la Primera Divisió després de ser assignada la plaça que va deixar vacant el Reial Betis Futsal, que va renunciar a competir.

Cristhian Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal entre il·lusió i nostàlgia

El jove central del València, Cristhian Mosquera, confirma el seu imminent traspàs a l'Arsenal. El defensa mostra il·lusió pel seu futur a Anglaterra però expressa tristesa en deixar el club valencià, on es va formar des dels 12 anys.

Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal i expressa emocions trobades

El defensa Cristhian Mosquera dona per fet el seu traspàs del València a l'Arsenal, destacant la il·lusió pel canvi al costat de la tristesa per deixar el seu club de tota la vida.

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.