25.9 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Un fàrmac aconsegueix remetre per complet el càncer de còlon en tots els pacients d’un estudi

L’avanç sembla ser prometedor: en tots els pacients amb càncer de recte, colonorectal, localment avançat que, durant sis mesos, es van sotmetre a un tractament amb un fàrmac denominat Dostarlimab, la malaltia va desaparéixer.

L’estudi, dut a terme als Estats Units, publicat en la revista The New England Journal of Medicine, i liderat per un equip del Centre Oncològic Memorial Sloan Kettering (MSK) de Nova York, es va realitzar sobre una mostra xicoteta de només 18 persones, i els resultats hauran de ser replicats per a poder confirmar que equivalen a una cura.

- Advertisement -Telegram València Diari

La quimioteràpia neoadjuvant i la radiació seguides de la resecció quirúrgica del recte sol ser el tractament estàndard i multimodal per al càncer de recte localment avançat. Dins d’aquest, un subconjunt és causat per una deficiència en la reparació de desajustaments: uns certs gens transporten informació que indica a les cèl·lules del cos com funcionar i que ajuden a reparar un tipus específic de mal en l’ADN a través d’un procés anomenat reparació de desajustament.

Encara així, aqueixos primers resultats suggereixen que el tractament és sorprenentment efectiu, i l’equip d’investigació afirma que la remissió reeixida del càncer observada en tots els pacients que van participar en l’assaig pot no tindre precedents en les intervencions farmacològiques contra el càncer.
Crec que aquesta és la primera vegada que això succeeix en la història del càncer“, va dir a The New York Times l’oncòleg Luis Díaz Jr., del MSK, un dels autors de l’estudi, i responsable principal de l’article en el qual s’informa dels resultats.

Indetectable

Segons detalla el diari estatunidenc, assenyalant així mateix que l’estudi va ser patrocinat per la farmacèutica GlaxoSmithKline, els pacients que van participar ho van fer com a alternativa a altres tractaments més invasius com la radioteràpia o la quimioteràpia.

El càncer va desaparéixer en tots ells i va ser indetectable, tant mitjançant examen físic o endoscòpia, com a través de tomografia per emissió de positrons (escanejos PET), o ressonàncies magnètiques.
Va haver-hi moltes llàgrimes de felicitat“, va assenyalar a The New York Times Andrea Cercek, oncòloga així mateix del MSK i coautora del treball.

Troballa històrica: identifiquen les mutacions que provoquen els principals càncers

El medicament administrat, venut sota la marca Jemperli, és un fàrmac d’immunoteràpia utilitzat en el tractament del càncer d’endometri. Aquesta ha sigut la primera investigació clínica encaminada a esbrinar si també era eficaç contra els tumors de càncer de recte.

El fàrmac, explica el diari, funciona exposant les cèl·lules canceroses, la qual cosa permet que el sistema immunitari puga identificar-les i destruir-les. Es va administrar als pacients cada tres setmanes i va costar uns 11.000 dòlars per dosis.

Sense complicacions significatives

Un altre aspecte destacable de l’estudi és que cap dels participants en l‘assaig va experimentar complicacions clíniques significatives, malgrat que una de cada cinc persones solen tindre alguna reacció adversa a medicaments inhibidors com el dostarlimab.

Segons va assenyalar a The New York Times Alan P. Venook, especialista en càncer colorectal de la Universitat de Califòrnia, i que no va participar en l’estudi, l’absència d’efectes secundaris importants pot haver-se del fet que “o bé no van tractar a suficients pacients o bé, d’alguna manera, aquests tipus de càncer són diferents“.

Últimes notícies

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.

Carlos Mazón s’assega recolzat en el congrés del PP i agraïx el suport rebut

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana i líder del PPCV, destaca el suport rebut en el congrés del PP i agraïx les mostres de carinyo. Rebutja acusacions i condemna atacs a seus polítiques.

Sanitat invertix 6,8 milions per a ampliar la flota d’ambulàncies en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha destinat 6,8 milions d'euros per a incorporar 15 noves ambulàncies TNA i una unitat SVB a Peníscola per a millorar l'atenció sanitària, especialment en temporada alta.