L’Hospital La Fe de València es posiciona com el centre públic líder a Espanya en la realització de cirurgies de pròtesis de maluc mitjançant la tècnica d’abordatge anterior directe, un mètode mínimament invasiu que millora significativament la recuperació dels pacients.
Esta tècnica innovadora es basa en una xicoteta incisió frontal per a accedir al maluc, evitant el mal a músculs i tendons. Això reduïx el dolor postoperatori i accelera el retorn a l’activitat quotidiana. Segons el traumatòleg Ismael Escribá, els pacients poden posar-se dempeus i caminar amb l’ajuda d’un caminador a les sis hores de la intervenció.
Una tècnica amb resultats demostrats
Des de la seua introducció en 2005 per José Aracil, excap clínic de la secció de malucs, l’hospital ha realitzat més de 4.000 operacions primàries, 200 reconstruccions complexes i 7 cirurgies bilaterals simultànies. Estes cirurgies s’apliquen a pacients que complixen uns criteris específics de salut i edat.
Planificació intraoperatòria
A més, l’hospital combina esta tècnica amb planificació intraoperatòria per a ajustar de manera òptima els components protètics, la qual cosa millora els resultats quirúrgics.
Innovació en cirurgies ambulatòries
Una de les innovacions destacades és la implementació de cirurgies ambulatòries, en les quals el pacient no requerix hospitalització. Fins a la data, s’han dut a terme 14 intervencions d’este tipus, i un equip multidisciplinari treballa en l’estandardització del protocol per a casos molt concrets.
Avantguarda en innovació sanitària
José Luis Poveda, gerent de l’Agrupació Sanitària Interdepartamental València Sud i de l’Hospital La Fe, emfatitza que esta iniciativa situa al centre a l’avantguarda de la innovació sanitària en la Comunitat Valenciana. Destaca també la importància de la formació especialitzada dels equips quirúrgics per a maximitzar els beneficis d’esta tècnica.
A més avantatges per al pacient i el sistema
Entre els avantatges d’este mètode es troba un millor control del dolor postoperatori, una deambulació primerenca i un alta hospitalària ràpida, factors que milloren la qualitat assistencial del pacient i optimitzen l’ús de recursos hospitalaris.
Eficiència i optimització de recursos
El cap de Traumatologia de La Fe, Francisco Baixauli, subratlla que la reducció de l’estada hospitalària permet alliberar recursos per a atendre més pacients, potenciant així l’eficiència del sistema sanitari.
Un avanç en pròtesis de maluc
La tècnica d’abordatge anterior directe representa un avanç important en el tractament de les pròtesis de maluc, oferint als pacients una recuperació més ràpida i confortable, i reafirmant a l’Hospital La Fe com a referent nacional en esta especialitat quirúrgica.