27.4 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental “és totalment fals”.

- Advertisement -Telegram València Diari

“La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides”, ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que “la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians” i ha agregat que “des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents”.

“Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional”, ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma “deliberada” a condicions destinades a causar “la seua destrucció”.

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe “demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza”, enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

“Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física”, ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions “fulminants” han de ser “una crida d’atenció a la comunitat internacional”.

En este sentit, ha dit que “el que està ocorrent és genocidi”. “Cal posar-li fi ja”, ha insistit, al mateix temps que ha advertit que “els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell”.

Callamard ha subratllat que “els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina”.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.