La Fundació Xirivella Soriano a València acull fins al 28 de setembre l’exposició ‘Una vida de paper’, que reunix més de 60 obres realitzades sobre paper des de finals dels anys 50. Esta mostra busca posar en valor el paper com un mitjà expressiu central en múltiples corrents artístics, superant la idea clàssica que les obres sobre paper són treballs menors.
L’exposició té lloc en la seu de la Fundació, situada en l’històric Palacio Joan de Valeriola, i abasta moviments artístics com la figuració, l’expressionisme, l’abstracció, el pop art i el postmodernisme. Es presenta així una àmplia visió de l’art contemporani espanyol i valencià des de mitjan segle XX fins a l’actualitat.
Artistes destacats en l’exposició
Entre els artistes destacats en l’exposició figuren noms rellevants com Luis Gordillo, Antonio Saura, Rafael Canogar, Eduardo Arroyo, José Guerrero, Eusebio Sempere, Pablo Palazuelo, Juan Genovés i l’Equip Crònica, els qui han emprat el paper com a suport creatiu per a les seues obres.
La mostra també commemora els vint anys de la Fundació com a centre museístic privat dedicat a l’art contemporani en ple centre històric de València, reforçant el seu compromís amb la cultura artística local.
Una mirada cap al futur
Segons informa la Generalitat Valenciana, esta exposició es concep com una mirada cap al futur i la col·lecció s’entén com un cos dinàmic, sempre en revisió i obert a noves lectures i interpretacions.
Presentació oficial
El president de la Fundació, Manuel Xirivella, juntament amb el director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Nicolás Bugueda, i l’artista Helga Grollo, qui presenta a més la seua obra ‘Sintropía’, van participar en la presentació oficial.
Valor cultural i col·laboració
Bugueda va destacar que des dels seus començaments la Fundació Xirivella Soriano ha sigut fidel als seus principis i ha aportat un gran valor a l’oferta cultural de València. La col·laboració amb el Consorci de Museus, que es manté des de fa dèsset anys, permet exhibir obres sobre paper procedents dels seus fons.
El lema de l’exposició
El lema que inspira l’exposició és una frase del pintor Chema Cobo: “L’únic espectador que de mi espera alguna cosa és el paper en blanc”, reflectint la importància del paper com a suport artístic.
Obra ‘Sintropía’ de Helga Grollo
D’altra banda, l’artista Helga Grollo presenta ‘Sintropía’, una obra creada sobre teixits reciclats que funcionen com a plans ficticis explorant el concepte del laberint. Grollo, llicenciada en Belles Arts, explica que este terme filosòfic i social fa referència a un espai de trobada i intersecció.
L’artista destaca que no partix d’idees prèvies ni esbossos, sinó que treballa directament amb la materialitat de la pintura, enfocant-se en la interacció entre el llenguatge plàstic i les paraules. Les seues creacions conviden a una connexió íntima i a experimentar una sensació profunda amb l’obra.
Visita i valor de l’exposició
L’exposició ‘Una vida de paper’ i l’obra ‘Sintropía’ poden visitar-se fins al 28 de setembre en la Fundació Xirivella Soriano.
Esta proposta cultural representa un homenatge al paper com a element fonamental en la història de l’art contemporani i un cridat a reconéixer el seu valor i potencial expressiu, consolidant així a València en el mapa de les grans ciutats de l’art.
Amb esta iniciativa, la Fundació Xirivella Soriano reafirma el seu compromís amb l’art contemporani i la promoció de noves perspectives sobre suports artístics tradicionals i moderns.