La Generalitat concedeix ajudes per a inversions en sostenibilitat de fins a 1,75 milions per projecte empresarial

La Generalitat Valenciana té oberta fins al pròxim 30 de juny la convocatòria per a les subvencions de fins a 1,75 milions d’euros per projectes d’inversió empresarial que contribueixin a la transformació del model econòmic de la Comunitat. Així ho han recordat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, durant la seva visita a les instal·lacions de l’empresa Xocolates Valor en Vilajoiosa.

Aquestes ajudes, amb les quals la Conselleria d’Hisenda busca donar suport i ajudar a les empreses que escometen grans inversions, tenen un caràcter biennal i estan destinades al finançament de projectes que promoguen el desenvolupament i consolidació del teixit empresarial, especialment industrial i la creació i manteniment de l’ocupació i la innovació.

Aquesta modalitat serà subvencionada amb fins a un 30% de la despesa total elegible, depenent de la grandària de l’empresa, amb l’excepció d’inversions realitzades a la ciutat de València (determinat per mapa de regions NUTS).

També hi ha subvencions previstes per a plans dirigits a afavorir un model econòmic sostenible mediambientalment, bé siga a través d’inversions destinades a fomentar l’eficiència energètica o aquelles que siguen més ambicioses que les normes regulades per la Unió Europea en matèria mediambiental.

En aquesta modalitat d’ajudes les persones beneficiàries poden rebre fins al 45% de finançament, depenent de la zona en la qual s’escometa la inversió i de la grandària de l’empresa.

I, finalment, ajudes per a projectes d’inversió que fomenten la recerca i el desenvolupament al llarg del procés productiu de cada empresa, que podran optar a un finançament de fins al 85% de la despesa elegible, depenent de la grandària de l’empresa, sempre que no sobrepasse els límits establits.

“Hem centrat les nostres ajudes a la inversió en tres eixos que considerem fonamentals per a aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, eficient i cohesionada, que contribuïsca a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial”, ha apuntat sobre aquest tema Dolors Furió.

L’import mínim de les inversions que realitzen les empreses ha de ser d’1 milió d’euros, sent finançat almenys un 25% amb fons propis i, amb independència de la modalitat d’ajuda, l’import màxim de concessió de la subvenció en cap cas podrà excedir el 25% del total destinat a finançar la convocatòria per a cada exercici, que en el moment actual se situa en 1,75 milions d’euros.

En concret, per a 2022 la Generalitat ha pressupostat, de manera ampliable, 7 milions d’euros per al finançament d’aquestes inversions, complementat en el segon exercici de la convocatòria amb 4,9 milions addicionals.

D’aquesta manera, tant el titular d’Hisenda com la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, han fet una crida a totes aquelles empreses que vagen a realitzar durant aquest exercici projectes d’inversió que puguen acollir-se a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria “perquè presenten els seus projectes a la Generalitat abans del 30 de juny si tenen com a objectiu la millora de l’eficiència energètica, la transformació del model productiu o la creació de llocs de treball, de manera que puguem ajudar-los en el seu esforç per la millora de la productivitat, sostenibilitat i resiliència de les seues empreses”.

Queden exclosos d’aquest règim d’ajudes les entitats de Dret Públic, les universitats públiques, organismes autònoms, empreses, societats o fundacions públiques, les participades majorment per aquestes, així com les que tinguen per activitat la gestió d’un servei públic.

“La transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana constitueix un dels eixos estratègics de l’actuació del Consell, per la qual cosa volem ajudar a les empreses perquè avancen cap a un model centrat en el coneixement, la digitalització, la innovació, la resiliència i la sostenibilitat”, ha reiterat Dolors Furió en incidir en què “l’objectiu és alinear les inversions que escometen les nostres empreses amb les prioritats europees i ajudar-les amb aquestes subvencions a ser més competitives, a generar major ocupació i ocupació de qualitat i al fet que aposten decididament per la innovació”.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.