17 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

La Generalitat concedeix ajudes per a inversions en sostenibilitat de fins a 1,75 milions per projecte empresarial

La Generalitat Valenciana té oberta fins al pròxim 30 de juny la convocatòria per a les subvencions de fins a 1,75 milions d’euros per projectes d’inversió empresarial que contribueixin a la transformació del model econòmic de la Comunitat. Així ho han recordat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, durant la seva visita a les instal·lacions de l’empresa Xocolates Valor en Vilajoiosa.

Aquestes ajudes, amb les quals la Conselleria d’Hisenda busca donar suport i ajudar a les empreses que escometen grans inversions, tenen un caràcter biennal i estan destinades al finançament de projectes que promoguen el desenvolupament i consolidació del teixit empresarial, especialment industrial i la creació i manteniment de l’ocupació i la innovació.

Aquesta modalitat serà subvencionada amb fins a un 30% de la despesa total elegible, depenent de la grandària de l’empresa, amb l’excepció d’inversions realitzades a la ciutat de València (determinat per mapa de regions NUTS).

També hi ha subvencions previstes per a plans dirigits a afavorir un model econòmic sostenible mediambientalment, bé siga a través d’inversions destinades a fomentar l’eficiència energètica o aquelles que siguen més ambicioses que les normes regulades per la Unió Europea en matèria mediambiental.

En aquesta modalitat d’ajudes les persones beneficiàries poden rebre fins al 45% de finançament, depenent de la zona en la qual s’escometa la inversió i de la grandària de l’empresa.

I, finalment, ajudes per a projectes d’inversió que fomenten la recerca i el desenvolupament al llarg del procés productiu de cada empresa, que podran optar a un finançament de fins al 85% de la despesa elegible, depenent de la grandària de l’empresa, sempre que no sobrepasse els límits establits.

“Hem centrat les nostres ajudes a la inversió en tres eixos que considerem fonamentals per a aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, eficient i cohesionada, que contribuïsca a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial”, ha apuntat sobre aquest tema Dolors Furió.

L’import mínim de les inversions que realitzen les empreses ha de ser d’1 milió d’euros, sent finançat almenys un 25% amb fons propis i, amb independència de la modalitat d’ajuda, l’import màxim de concessió de la subvenció en cap cas podrà excedir el 25% del total destinat a finançar la convocatòria per a cada exercici, que en el moment actual se situa en 1,75 milions d’euros.

En concret, per a 2022 la Generalitat ha pressupostat, de manera ampliable, 7 milions d’euros per al finançament d’aquestes inversions, complementat en el segon exercici de la convocatòria amb 4,9 milions addicionals.

D’aquesta manera, tant el titular d’Hisenda com la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, han fet una crida a totes aquelles empreses que vagen a realitzar durant aquest exercici projectes d’inversió que puguen acollir-se a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria “perquè presenten els seus projectes a la Generalitat abans del 30 de juny si tenen com a objectiu la millora de l’eficiència energètica, la transformació del model productiu o la creació de llocs de treball, de manera que puguem ajudar-los en el seu esforç per la millora de la productivitat, sostenibilitat i resiliència de les seues empreses”.

Queden exclosos d’aquest règim d’ajudes les entitats de Dret Públic, les universitats públiques, organismes autònoms, empreses, societats o fundacions públiques, les participades majorment per aquestes, així com les que tinguen per activitat la gestió d’un servei públic.

“La transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana constitueix un dels eixos estratègics de l’actuació del Consell, per la qual cosa volem ajudar a les empreses perquè avancen cap a un model centrat en el coneixement, la digitalització, la innovació, la resiliència i la sostenibilitat”, ha reiterat Dolors Furió en incidir en què “l’objectiu és alinear les inversions que escometen les nostres empreses amb les prioritats europees i ajudar-les amb aquestes subvencions a ser més competitives, a generar major ocupació i ocupació de qualitat i al fet que aposten decididament per la innovació”.

Últimes notícies

Víctima de la DANA davant el Congrés assegura que va ser catàstrofe política i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA de 2024 a València ha sostingut davant la comissió parlamentària que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts

El president en funcions ha registrat un escrit per a intervindre l'11 de novembre i explicar les actuacions després de la riuada. El Govern central no preveu acudir a la comissió malgrat les citacions.

El Vila-real s’embossa davant el Pafos al descans (0-0)

El Vila-real domina en Pafos però marxa al descans amb 0-0, després d'un inici amb dos ocasions clares de Mikautadze i Gueye. L'equip xipriota va aconseguir frenar el ritme i contindre les arribades.

Víctima de la DANA a València la definix com a ‘catàstrofe política’ i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA en la V30 ha sostingut davant la comissió del Congrés que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze davant un Pafos amb David Luiz en la saga

Sergi Cardona, Dani Parejo i Ayoze Pérez tornen a l'onze del Vila-real per a la quarta jornada de la Lliga de Campions. El Pafos alinea a David Luiz com a líder de la seua defensa.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze del Vila-real davant un Pafos amb David Luiz en la saga

El Vila-real introduïx canvis respecte a l'últim partit de Lliga: tornen Cardona, Parell i Ayoze. El Pafos alinea a David Luiz com a cap de la seua defensa.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió de la DANA en Les Corts

Carlos Mazón ha sol·licitat intervindre l'11 de novembre en la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts per a detallar l'actuació de la Generalitat. La seua oferta contrasta amb la negativa anunciada per membres del Govern central a acudir.

La Fiscalia demana presó per a dos exediles pel cas dels endolls a Benidorm

La Fiscalia sol·licita 6,5 anys de presó i 15,5 d'inhabilitació per a dos exconcejales i altres sis persones per presumptes contractacions irregulars a Benidorm. El juí, amb set sessions i fins a 32 declaracions, comença el 6 de novembre.