32.3 C
València
Dimecres, 13 agost, 2025

L’AVL publica quatre nombres nous de la sèrie ‘Toponímia dels Pobles Valencians’

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar quatre nombres nous (del 274 al 277) de la sèrie ‘Toponímia dels Pobles Valencians’.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les publicacions corresponen als municipis de Novelda, els autors dels quals són Maria de Carmen Blasco García i Carmel Navarro Belmonte; Beniardà, elaborat per Maria Antònia Cano Ivorra, Maria Isabel Guardiola Savall i Josep Martines Peres; Alpont, a càrrec de Jordi-Vicent Alvir Ballester, i Benimeli, amb autoria de Robert Miralles Cebrià, sgeún ha informat l’entitat en un comunicat.

L’AVL presentarà els fullets en la XVII Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 8 i 9 de novembre i que, en aquesta ocasió, està dedicada a la repoblació i la toponímia i l’antroponimia de Marina.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal, un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc, i una introducció amb dades històriques, geogràfics i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada del territori valencià. En segon, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada.

I, finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals com, per exemple, l’excursionisme, col·legis, les associacions culturals, entre altres.

La sèrie ‘Toponímia dels Pobles Valencians’ és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat el 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana. Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica.

Últimes notícies

Incrementa a onze els mitjans aeris per a combatre l’incendi forestal a Teresa de Cofrentes

L'incendi forestal a Teresa de Cofrentes activa onze mitjans aeris i desplega equips terrestres i helitransportados davant l'amenaça del foc.

Desallotgen preventivament dos pedanies per avanç de l’incendi a Teresa de Cofrentes

L'incendi forestal a Teresa de Cofrentes obliga a desallotjar preventivament dos pedanies, mobilitzant mitjans aeris, terrestres i l'UME per a contindre les flames.

Més de 929.000 desplaçaments en la Comunitat Valenciana durant el pont del 15 d’agost

S'esperen més de 929.000 viatges en la Comunitat Valenciana entre el 14 i 17 d'agost per l'operació especial de trànsit del pont d'agost, amb mesures de vigilància i control d'alcohol i drogues.

Desallotgen Preventivament Dos Pedanies per Avanç de l’Incendi a Teresa de Cofrentes

L'incendi forestal a Teresa de Cofrentes ha provocat el desallotjament preventiu de les pedanies del Canaló i una altra prop de la Rambla Argongeña. L'UME intervé i l'alerta s'eleva al nivell dos en la Comunitat Valenciana.

La Generalitat sol·licita l’UME per a controlar l’incendi forestal a Teresa de Cofrentes

La Generalitat Valenciana ha sol·licitat la Unitat Militar d'Emergències per a combatre un incendi forestal que afecta a Teresa de Cofrentes i ha elevat l'alerta per risc a població i béns.

Situació 1 del Pla Especial d’Incendis activada per incendi a Teresa de Cofrentes

El Centre de Coordinació d'Emergències activa la Situació 1 del Pla Especial d'Incendis a Teresa de Cofrentes després d'un foc causat per un llamp amb mitjans aeris i terrestres treballant en la seua extinció.

Risc extrem d’incendis forestals s’estén fins al dilluns per intensa onada de calor a la Comunitat Valenciana

La Generalitat Valenciana prolonga el risc extrem d'incendis forestals fins al 18 d'agost degut a les altes temperatures previstes, amb mesures estrictes per a evitar sinistres.

Set mitjans aeris i equips terrestres combaten incendi forestal a Teresa de Cofrentes provocat per un llamp

Un incendi forestal declarat a Teresa de Cofrentes, València, ha mobilitzat set mitjans aeris i diverses unitats terrestres per al seu control. El foc va ser provocat per un llamp.