18.4 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Les autoritats de Gaza denuncien la mort d’una periodista en un atac d’Israel contra la Franja

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han denunciat la mort d’una periodista en un nou atac executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament, enmig de l’ofensiva llançada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

L’oficina de premsa de les autoritats gazatíes ha assenyalat en un comunicat publicat en el seu compte en Telegram que la morta és Maisara Ahmed Salá, que treballava per a Quds News Network, sense donar detalls sobre el moment i el lloc de l’atac israelià que va acabar amb la seua vida.

Així mateix, ha elevat a 192 els periodistes morts des de l’inici de la “guerra genocida” i ha reiterat la seua condemna als “assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana”, a la qual fa “totalment responsable” d’estos “atroços crims”.

Per això, ha demanat a la comunitat internacional que “dissuadisca a l’ocupació” i “porte davant dels tribunals internacionals” als responsables d’estos actes per a “pressionar-la i que pose fi al genocidi i l’assassinat de periodistes palestins” en l’enclavament palestí.

Israel va llançar la seua ofensiva contra Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i uns 250 segrestats. Les autoritats gazatíes han denunciat ja la mort de més de 44.400 persones, a les quals se sumen al voltant de 790 palestins morts a mans de les forces d’Israel i en atacs perpetrats per colons des de llavors a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.