25.8 C
València
Divendres, 16 maig, 2025

L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

- Advertisement -Telegram València Diari

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic “àgil i fiable” davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, “no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.”

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que “com més prompte, millor”.

Últimes notícies

Espanya impulsa la tecnologia disruptiva amb un nou fons de capital de risc de 353 milions

El Ministeri de Ciència i el Fons Europeu d'Inversions llancen Innvierte Deep-Tech Tech Transfer, un instrument amb 353 milions per a donar suport a tecnologies disruptives a Espanya.

Nou fons de capital de risc impulsa la tecnologia disruptiva a Espanya

El Ministeri de Ciència i el Fons Europeu d'Inversions llancen Innvierte Deep-Tech Tech Transfer, un fons de 353 milions per a finançar tecnologia disruptiva i transferència tecnològica a Espanya.

Tres treballadors resulten ferits després de caure una planxa en obra del polígon industrial Mes del Jutge a Torrent

Tres treballadors patixen lesions després de desprendre's una planxa de l'obra en una fàbrica del polígon industrial Mes del Jutge a Torrent. El succés va ocórrer amb 75 empleats presents.

Morant critica les rebaixes fiscals a les grans fortunes i reclama corresponsabilitat financera en la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant assenyala que reduir impostos a les grans fortunes en la Comunitat Valenciana compromet la legitimitat per a sol·licitar més recursos al Govern central i aposta per un nou model de finançament i corresponsabilitat.

Morant acusa a Mazón i al PP de manipular la gestió de la Dana a València i alerta sobre la seua negligència

La ministra Diana Morant assenyala al president Carlos Mazón i al PP per manipular informació sobre la Dana a València, comparant la situació amb el 11M i destacant la negligència que va costar vides.

Diana Morant acusa PP i Carlos Mazón de negligència en gestió de la DANA a la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant denuncia la gestió negligent de Carlos Mazón i el PP després de la DANA a València, comparant-la amb el 11M i assegurant que la veritat eixirà a la llum.

Condemnen a sis anys i mig al exalcalde de Santa Pola per afavorir a una clínica que va emprar la seua germana sense treballar

El exalcalde de Santa Pola, Miguel Zaragoza, ha sigut condemnat a sis anys i mig de presó per facilitar beneficis il·legals a una clínica que va emprar la seua germana sense que ella treballara.

Morant acusa el PP i a Mazón de manipular informació sobre la dana en la Comunitat Valenciana

La ministra Diana Morant acusa el president Mazón i al PP de manipular informació i ser responsables de negligències durant la dana en la Comunitat Valenciana, comparant la situació amb el 11M i ressaltant la labor del Govern per a la recuperació.