32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

- Advertisement -Telegram València Diari

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF “incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència” per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'”un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre”. Són unes fitxes “endurides gràcies al consens”, ha postil·lat.

“És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret”, ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe “reunions secretes amb ningú”.

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, “esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla”.

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, “no agafe la pasta i es pire”.

“Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero”.

“TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT”

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que “hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor”.

Ha defensat que si la moció no tira endavant, “a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor”. I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es “dona colps en el pit”, per a recordar-li que els drets urbanístics “estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança”.

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que “concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada”. “I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial”, ha ressaltat Badenas.

“Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició”, ha rematat.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.