17.9 C
València
Dilluns, 7 abril, 2025

Ludi Saguntini: Aprenentatge Lúdic i Patrimoni Cultural a Sagunt

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha destacat la importància del certamen ‘Ludi Saguntini’, organitzat per l’Associació Ludere et Discere i l’associació Prósopon Sagunt, en l’aprenentatge fora de l’aula “d’una forma lúdica”, així com en la promoció del patrimoni material i immaterial del municipi valencià de Sagunt.

La directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig, i la directora general de Patrimoni Cultural, Marta Alonso, han assistit a la inauguració de l’edició XXVII d’aquest certamen que es celebrarà del 7 a l’11 d’abril del 2025 a Sagunt.

Segons ha indicat Escrig, “Els ‘Ludi Saguntini'” és un projecte que neix del treball innovador dels docents en l’aula, amb la col·laboració dels alumnes als quals van dirigides les representacions teatrals i tallers didàctics perquè gaudisquen aprenent. “Apostem per fer de l’aprenentatge una experiència divertida i enriquidora”, ha afegit.

Escrig ha subratllat que, en el curs 2008-2009, la Conselleria d’Educació va fer una gran aposta per la cultura clàssica, amb la creació a Sagunt del primer espai temàtic de cultura clàssica d’Europa, la ‘Saguntina Domus Baebia’. Aquest espai s’ha consolidat com un projecte d’innovació educativa pioner, que ofereix una metodologia d’aprenentatge actiu i competencial.

Des de Primària fins a estudis universitaris, aquesta aula didàctica de cultura clàssica ofereix tallers sobre activitats d’interès del món clàssic, promovent l’interès pels coneixements històrics i culturals entre els més joves.

Per la seua banda, Marta Alonso ha afirmat que la Conselleria dóna suport amb fermesa a aquesta iniciativa, que acosta el patrimoni cultural material i immaterial a través de les diferents activitats als xiquets i joves en un espai de gran valor com és el conjunt històric de Sagunt. “És fonamental que les noves generacions coneguen i respecten el seu patrimoni cultural”, ha manifestat.

Alonso ha agraït també l’esforç dels organitzadors i el compromís dels docents que recolzen aquestes iniciatives i que desperten l’interès per la cultura clàssica en els joves.

Últimes notícies

AMDComVal s’incorpora a la Confederació Empresarial Valenciana (CEV)

L'Associació de Mitjans Digitals celebra la seua assemblea ordinària en el MUVIM

El reconegut quartet berlínès Notos arriba a l’Auditori de Castelló

L'Auditori de Castelló acollirà el proper dimecres 9 d'abril al prestigiós quartet Notos, considerat un dels millors del món en el seu gènere. Interpretaran obres de Mozart, Brahms i Schumann.

El refugi antiaeri del Passeig de Germanies a Elx obrirà al públic a partir de l’11 d’abril

A partir de l'11 d'abril, el refugi antiaeri del Passeig de Germanies a Elx estarà obert al públic, amb visites programades que inclouen un recorregut de 117 metres.

Trump impulsa les negociacions comercials amb Japó amb la promesa de ‘durs, però justos’ tractes

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat l'inici de negociacions comercials amb Japó, prometent un tracte just però ferm. Aquesta mesura respon a les crítiques sobre les relacions comercials existents.

Més de 3.600 morts pel devastador terratrèmol a Birmània

El recent terratrèmol de magnitud 7,7 a Birmània ha causat més de 3.600 morts i més de 5.000 ferits. Les condicions meteorològiques adverses compliquen les tasques de rescat.

Desarticulat un grup criminal a València i Borriana per sextorsió amb 12 detinguts

La Guàrdia Civil deté dotze persones a València i Borriana en una operació contra la sextorsió, relacionada amb l'estafa de més de 21.000 euros a dues víctimes a Cantàbria.

El Suprem avala la investigació a José Luis Ábalos sobre irregularitats en la compravenda de material sanitari

La Sala d'Apel·lació del Tribunal Suprem confirma la investigació a l'exministre José Luis Ábalos per presumptes irregularitats durant la pandèmia, tot i defensar el seu dret a la defensa. La UCO de la Guàrdia Civil, objecte de les seves crítiques, porta a terme un informe sobre el seu patrimoni.

Detingut per apunyalar un home durant una baralla en un bar de València

Un home de 26 anys ha estat detingut en un bar de València per apunyalar un altre home en un intent d'intervenció en un enfrontament. La víctima va resultar ferida i va ser traslladada a un hospital amb ferides greus.