30.3 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

Més de 10 DJs, espectacles i una manifestació inundaran els carrers de València a l’Orgull LGTBI+ 2023

València compta els dies per acollir la seua pròpia festa de l’Orgull LGTBI+, que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de juny. Així mateix, este any, la celebració central també serà una manifestació massiva.

Així, baix el lema ‘Orgull de totes, drets per a totes’ es convoca la pròxima concentració de l’Orgull LGTBI+ que tornarà als carrers de València. Este lema fa al·lusió a totes les persones que han quedat excloses de la llei estatal LGTBI+: persones no binàries, migrants en situació administrativa irregular i menors trans.

- Advertisement -Telegram València Diari

El recorregut de la manifestació serà el mateix que l’any passat: començarà a les 19:30 hores des del pont de l’Exposició a la part de l’Albereda, creuant el pont cap a la Porta del Mar, continuant pel carrer Colom i carrer Xàtiva, fins a arribar per Marquès de Sotelo a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà el manifest i on tindrà lloc la gran fi de la festa. 

Tal com detallen des de la mateixa organització de l’esdeveniment, igual que l’any passat, este s’espera “que siga també un autèntic èxit” amb la participació de més de 10.000 persones, a més de vehicles de grans dimensions i les tradicionals batucades, que desfilaran també darrere de la mateixa pancarta de capçalera. 

Exposició amb records de l’Orgull 2022

Les cares de l’Orgull‘, és el títol que s’ha escollit per a la mostra d’imatges que està exposada a la seu de Lamba, és una mostra d’imatges capturades per la fotògrafa María Díez durant la manifestació de l’any passat.

L’objectiu principal d´esta proposta és rememorar un any històric per a la comunitat LGBTQ+, especialment per a les persones trans. L’entrada a esta exposició és gratuïta i lliure fins al 30 de juny. Així mateix, veïns, veïnes i visitants hi podran accedir de dilluns a divendres, sempre que se sol·licite una visita prèviament.

Imatge d’arxiu

Programa complet de concerts i activitats

Este any, l’Ajuntament de València té preparat un ampli programa d’activitats i actes, que començaran després de la manifestació. Concretament, la festa de l’Orgull este any és organitzada per Avegal, Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana.

Els carrers del centre de València s’ompliran de música i espectacles. Este any, l’artista Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes on també figurarà este any, Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes en què també figuren Gabrielle Echeverria i djs valencianes com Suri, Sergy Tara, Alen, Rafa Star, Óscar Liv, Alicia DC i Marien Baker. La presentadora serà Liz Dust. A més de diversos espectacles de la mà de les drags Tati Kieta, Coco Jhons i Papo Princess. Tot i això, tal com apunten des de la mateixa organització, “hi haurà noves confirmacions”.

D’altra banda, les activitats seran organitzades per Labda València:

Caravana de les flors

Lloc: Monestir de Sant Miquel dels Reis.
Espectacle de música i dansa en directe del 8 al 18 de juny.

Preparty de l’Orgull 2023

Data: Dissabte 17 de juny, tindrà lloc la segona festa pre Orgull a The Muse.

Cinefòrum

Data: Divendres 16 de juny.
Pel·lícula: «9 trans» (documental).
Lloc: Seu Lambda.

Xarrada ‘Drets de famílies LGTBI+ a la nova llei’

Data: Diumenge 18 de juny.
Hora: 11.
Lloc: Seu Lambda.

Trobada de famílies diverses

Data: Diumenge 18 de juny (a la vesprada).
Lloc: Seu Lambda.
Jocs, pintacares, activitats i contes.

Presentació del llibre «Balón Amarillo, bandera arcoiris»

Data: Dimarts 21 de juny.
Hora: 19.
Lloc: Seu de Lambda.

Taula xarxaonda L’esport LGTBI+

Data: Dimarts 21 de juny.
Participants: Víctor Gutiérrez, Patricia Campos, Txus Blasco.
Lloc: Seu Lambda.

VIHsibles Festival

Data: Dijous 30 de juny
Organitzadors: Comité antisida de València i CCCC (Centre del Carme de Cultura Contemporània).

Quan va ser la primera reivindicació LGTBI a València?

La primera manifestació de l’Orgull LGTB+ a València va tindre lloc el 1979. Va estar convocada pel Moviment d’Alliberament Sexual del País Valencià (MAS-PV) i hi van participar unes 5.000 persones.

Des d’aquell moment, les diverses manifestacions de l’Orgull a València, han crescut quant a participació i compten amb el suport de diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques. A més de la col·laboració de diverses empreses compromeses amb la diversitat sexual, de gènere i familiar. 

Últimes notícies

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.

El Vila-real llança a la venda 600 nous abonaments per a la temporada 2025/26 a partir del 16 de juliol

El Vila-real CF obrirà la venda de 600 nous abonaments per a la campanya 2025/26 des del 16 de juliol, amb opcions per a Lliga, Champions i Copa del Rei en l'estadi de La Ceràmica.

Vox denuncia que el finançament per a Catalunya representa una traïció a Espanya

El síndic de Vox en Les Corts Valencianes, José María Llanos, qualifica el finançament especial per a Catalunya com una capitulació i una traïció a l'Estat espanyol, assenyalant la falta de suport per a la Comunitat Valenciana.

Troben en El Saler (València) el cos d’una impressionant tortuga llaüt, la més gran del món

A la platja del Saler s'ha trobat el cadàver d'una tortuga llaüt, l'espècie marina més gran, destacant l'amenaça de les xarxes fantasma i escombraries marines al Mediterrani.

Tres detinguts a Torrevieja després d’agredir a policies que auxiliaven a una dona ferida

Tres jóvens van ser arrestats a Torrevieja després d'atacar a policies que atenien una dona amb ferides en el llavi. L'agressió no està vinculada a violència masclista.

Vox ressalta els seus assoliments clau a mitat de legislatura després d’eixir del Consell valencià

El portaveu de Vox en Les Corts Valencianes destaca avanços en llibertat lingüística i reducció del gasto públic després d'abandonar el Consell valencià, consolidant la seua influència política des de l'oposició.

PP critica la negociació de finançament singular per a Catalunya i denúncia el menystinc als valencians

La portaveu adjunta del PP en Les Corts Valencianes denuncia que la negociació d'un finançament singular per a Catalunya és un exemple del menystinc del Govern als valencians, i critica la falta de suport a la justícia financera per a la Comunitat Valenciana.