Troben restes de plàstics en el punt oceànic més profund de la Terra

Imatge d'animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió

Imatge d’animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió | Cedida

 

Una missió científica ha conseguit el que mai abans havia fet ningú: fer una immersió amb submarí a pràcticament 11.000 metres de profunditat en l’oceà Pacífic, concretament 10.928 metres. Un rècord de resistència i capacitat humana que hauria de passar a la història només per eixa fita però que també ha sigut notícia per una trista troballa.

 

I és que, una volta la missió ha arribat a este fons marí inexplorat per a l’home, s’han trobat restes de plàstics, cosa que fa evident el mal que està fent la brutícia i contaminació humana en tots els racons del planeta.

 

La immersió s’ha fet en el punt més profund de la Terra, ubicat en la fossa de les Mariannes, en l’oceà Pacífic. Una volta ha arribat al fons marí, l’explorador Víctor Vescovo, que ha liderat la missió, ha descobert bosses de plàstic i paperets de llepolies. Una trista troballa que no consta d’imàtgens i que, no obstant, també ha tingut bones notícies, i és que s’ha descobert un ecosistema fins ara desconegut.

 

Imatge de Víctor Vescovo a l'interior del submarí

Imatge de Víctor Vescovo en l’interior del submarí | Cedida

 

Animals marins desconeguts fins ara

Vescovo, un oficial naval jubilat, ha tingut l’honor de dirigir esta missió històrica a 11 quilòmetres de profunditat en l’oceà Pacífic, allà on l’home mai havia arribat fins ara. Més enllà de les restes d’escombraries trobades en el fons marí, l’experiència ha comptat amb la gran descoberta d’un ecosistema desconegut fins ara.

 

Enmig de la gran foscor de les profunditats oceàniques i ajudat per llums artificials, l’explorador ha descobert noves espècies i formes de vida amb imàtgens inèdites fins ara. «Ha sigut una immersió increïble, la més llarga feta mai al fons», explicava Vescovo just després de tornar a la superfície.

 

El submarí que ha portat Vescovo fins a eixes profunditats fa 4 metres i mig de llarg i 3 i mig d’alt amb un casc de 9 centímetres de titani per tal de suportar la gran pressió que hi ha en eixes profunditats. Un punt a on una persona sense cap protecció no podria arribar, ja que moriria en l’instant per la pressió.

 

Imatge del submarí amb què s'ha baixat fins al punt més profund de la Terra

Imatge del submarí amb què s’ha baixat fins al punt més profund de la Terra | Cedida

 

La missió ha sigut molt llarga, de pràcticament 12 hores. La baixada al fons marí ha durat entre 3 i 4 hores, la missió una volta ha arribat ha sigut de prop de 4 hores i la pujada també ha durat cap a 4 hores. Una operació delicada i amb un punt de perillositat que ha comptat amb uns grans resultats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.