Troben restes de plàstics en el punt oceànic més profund de la Terra

Imatge d'animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió

Imatge d’animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió | Cedida

 

Una missió científica ha conseguit el que mai abans havia fet ningú: fer una immersió amb submarí a pràcticament 11.000 metres de profunditat en l’oceà Pacífic, concretament 10.928 metres. Un rècord de resistència i capacitat humana que hauria de passar a la història només per eixa fita però que també ha sigut notícia per una trista troballa.

 

I és que, una volta la missió ha arribat a este fons marí inexplorat per a l’home, s’han trobat restes de plàstics, cosa que fa evident el mal que està fent la brutícia i contaminació humana en tots els racons del planeta.

 

La immersió s’ha fet en el punt més profund de la Terra, ubicat en la fossa de les Mariannes, en l’oceà Pacífic. Una volta ha arribat al fons marí, l’explorador Víctor Vescovo, que ha liderat la missió, ha descobert bosses de plàstic i paperets de llepolies. Una trista troballa que no consta d’imàtgens i que, no obstant, també ha tingut bones notícies, i és que s’ha descobert un ecosistema fins ara desconegut.

 

Imatge de Víctor Vescovo a l'interior del submarí

Imatge de Víctor Vescovo en l’interior del submarí | Cedida

 

Animals marins desconeguts fins ara

Vescovo, un oficial naval jubilat, ha tingut l’honor de dirigir esta missió històrica a 11 quilòmetres de profunditat en l’oceà Pacífic, allà on l’home mai havia arribat fins ara. Més enllà de les restes d’escombraries trobades en el fons marí, l’experiència ha comptat amb la gran descoberta d’un ecosistema desconegut fins ara.

 

Enmig de la gran foscor de les profunditats oceàniques i ajudat per llums artificials, l’explorador ha descobert noves espècies i formes de vida amb imàtgens inèdites fins ara. «Ha sigut una immersió increïble, la més llarga feta mai al fons», explicava Vescovo just després de tornar a la superfície.

 

El submarí que ha portat Vescovo fins a eixes profunditats fa 4 metres i mig de llarg i 3 i mig d’alt amb un casc de 9 centímetres de titani per tal de suportar la gran pressió que hi ha en eixes profunditats. Un punt a on una persona sense cap protecció no podria arribar, ja que moriria en l’instant per la pressió.

 

Imatge del submarí amb què s'ha baixat fins al punt més profund de la Terra

Imatge del submarí amb què s’ha baixat fins al punt més profund de la Terra | Cedida

 

La missió ha sigut molt llarga, de pràcticament 12 hores. La baixada al fons marí ha durat entre 3 i 4 hores, la missió una volta ha arribat ha sigut de prop de 4 hores i la pujada també ha durat cap a 4 hores. Una operació delicada i amb un punt de perillositat que ha comptat amb uns grans resultats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.