11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Troben restes de plàstics en el punt oceànic més profund de la Terra

Imatge d'animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió

Imatge d’animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió | Cedida

 

Una missió científica ha conseguit el que mai abans havia fet ningú: fer una immersió amb submarí a pràcticament 11.000 metres de profunditat en l’oceà Pacífic, concretament 10.928 metres. Un rècord de resistència i capacitat humana que hauria de passar a la història només per eixa fita però que també ha sigut notícia per una trista troballa.

 

I és que, una volta la missió ha arribat a este fons marí inexplorat per a l’home, s’han trobat restes de plàstics, cosa que fa evident el mal que està fent la brutícia i contaminació humana en tots els racons del planeta.

 

La immersió s’ha fet en el punt més profund de la Terra, ubicat en la fossa de les Mariannes, en l’oceà Pacífic. Una volta ha arribat al fons marí, l’explorador Víctor Vescovo, que ha liderat la missió, ha descobert bosses de plàstic i paperets de llepolies. Una trista troballa que no consta d’imàtgens i que, no obstant, també ha tingut bones notícies, i és que s’ha descobert un ecosistema fins ara desconegut.

 

Imatge de Víctor Vescovo a l'interior del submarí

Imatge de Víctor Vescovo en l’interior del submarí | Cedida

 

Animals marins desconeguts fins ara

Vescovo, un oficial naval jubilat, ha tingut l’honor de dirigir esta missió històrica a 11 quilòmetres de profunditat en l’oceà Pacífic, allà on l’home mai havia arribat fins ara. Més enllà de les restes d’escombraries trobades en el fons marí, l’experiència ha comptat amb la gran descoberta d’un ecosistema desconegut fins ara.

 

Enmig de la gran foscor de les profunditats oceàniques i ajudat per llums artificials, l’explorador ha descobert noves espècies i formes de vida amb imàtgens inèdites fins ara. «Ha sigut una immersió increïble, la més llarga feta mai al fons», explicava Vescovo just després de tornar a la superfície.

 

El submarí que ha portat Vescovo fins a eixes profunditats fa 4 metres i mig de llarg i 3 i mig d’alt amb un casc de 9 centímetres de titani per tal de suportar la gran pressió que hi ha en eixes profunditats. Un punt a on una persona sense cap protecció no podria arribar, ja que moriria en l’instant per la pressió.

 

Imatge del submarí amb què s'ha baixat fins al punt més profund de la Terra

Imatge del submarí amb què s’ha baixat fins al punt més profund de la Terra | Cedida

 

La missió ha sigut molt llarga, de pràcticament 12 hores. La baixada al fons marí ha durat entre 3 i 4 hores, la missió una volta ha arribat ha sigut de prop de 4 hores i la pujada també ha durat cap a 4 hores. Una operació delicada i amb un punt de perillositat que ha comptat amb uns grans resultats.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.