11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Troben restes de plàstics en el punt oceànic més profund de la Terra

Imatge d'animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió

Imatge d’animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió | Cedida

 

Una missió científica ha conseguit el que mai abans havia fet ningú: fer una immersió amb submarí a pràcticament 11.000 metres de profunditat en l’oceà Pacífic, concretament 10.928 metres. Un rècord de resistència i capacitat humana que hauria de passar a la història només per eixa fita però que també ha sigut notícia per una trista troballa.

 

I és que, una volta la missió ha arribat a este fons marí inexplorat per a l’home, s’han trobat restes de plàstics, cosa que fa evident el mal que està fent la brutícia i contaminació humana en tots els racons del planeta.

 

La immersió s’ha fet en el punt més profund de la Terra, ubicat en la fossa de les Mariannes, en l’oceà Pacífic. Una volta ha arribat al fons marí, l’explorador Víctor Vescovo, que ha liderat la missió, ha descobert bosses de plàstic i paperets de llepolies. Una trista troballa que no consta d’imàtgens i que, no obstant, també ha tingut bones notícies, i és que s’ha descobert un ecosistema fins ara desconegut.

 

Imatge de Víctor Vescovo a l'interior del submarí

Imatge de Víctor Vescovo en l’interior del submarí | Cedida

 

Animals marins desconeguts fins ara

Vescovo, un oficial naval jubilat, ha tingut l’honor de dirigir esta missió històrica a 11 quilòmetres de profunditat en l’oceà Pacífic, allà on l’home mai havia arribat fins ara. Més enllà de les restes d’escombraries trobades en el fons marí, l’experiència ha comptat amb la gran descoberta d’un ecosistema desconegut fins ara.

 

Enmig de la gran foscor de les profunditats oceàniques i ajudat per llums artificials, l’explorador ha descobert noves espècies i formes de vida amb imàtgens inèdites fins ara. «Ha sigut una immersió increïble, la més llarga feta mai al fons», explicava Vescovo just després de tornar a la superfície.

 

El submarí que ha portat Vescovo fins a eixes profunditats fa 4 metres i mig de llarg i 3 i mig d’alt amb un casc de 9 centímetres de titani per tal de suportar la gran pressió que hi ha en eixes profunditats. Un punt a on una persona sense cap protecció no podria arribar, ja que moriria en l’instant per la pressió.

 

Imatge del submarí amb què s'ha baixat fins al punt més profund de la Terra

Imatge del submarí amb què s’ha baixat fins al punt més profund de la Terra | Cedida

 

La missió ha sigut molt llarga, de pràcticament 12 hores. La baixada al fons marí ha durat entre 3 i 4 hores, la missió una volta ha arribat ha sigut de prop de 4 hores i la pujada també ha durat cap a 4 hores. Una operació delicada i amb un punt de perillositat que ha comptat amb uns grans resultats.

Últimes notícies

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.