Troben restes de plàstics en el punt oceànic més profund de la Terra

Imatge d'animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió

Imatge d’animals marins inexplorats fins ara i trobats en la immersió | Cedida

 

Una missió científica ha conseguit el que mai abans havia fet ningú: fer una immersió amb submarí a pràcticament 11.000 metres de profunditat en l’oceà Pacífic, concretament 10.928 metres. Un rècord de resistència i capacitat humana que hauria de passar a la història només per eixa fita però que també ha sigut notícia per una trista troballa.

 

I és que, una volta la missió ha arribat a este fons marí inexplorat per a l’home, s’han trobat restes de plàstics, cosa que fa evident el mal que està fent la brutícia i contaminació humana en tots els racons del planeta.

 

La immersió s’ha fet en el punt més profund de la Terra, ubicat en la fossa de les Mariannes, en l’oceà Pacífic. Una volta ha arribat al fons marí, l’explorador Víctor Vescovo, que ha liderat la missió, ha descobert bosses de plàstic i paperets de llepolies. Una trista troballa que no consta d’imàtgens i que, no obstant, també ha tingut bones notícies, i és que s’ha descobert un ecosistema fins ara desconegut.

 

Imatge de Víctor Vescovo a l'interior del submarí

Imatge de Víctor Vescovo en l’interior del submarí | Cedida

 

Animals marins desconeguts fins ara

Vescovo, un oficial naval jubilat, ha tingut l’honor de dirigir esta missió històrica a 11 quilòmetres de profunditat en l’oceà Pacífic, allà on l’home mai havia arribat fins ara. Més enllà de les restes d’escombraries trobades en el fons marí, l’experiència ha comptat amb la gran descoberta d’un ecosistema desconegut fins ara.

 

Enmig de la gran foscor de les profunditats oceàniques i ajudat per llums artificials, l’explorador ha descobert noves espècies i formes de vida amb imàtgens inèdites fins ara. «Ha sigut una immersió increïble, la més llarga feta mai al fons», explicava Vescovo just després de tornar a la superfície.

 

El submarí que ha portat Vescovo fins a eixes profunditats fa 4 metres i mig de llarg i 3 i mig d’alt amb un casc de 9 centímetres de titani per tal de suportar la gran pressió que hi ha en eixes profunditats. Un punt a on una persona sense cap protecció no podria arribar, ja que moriria en l’instant per la pressió.

 

Imatge del submarí amb què s'ha baixat fins al punt més profund de la Terra

Imatge del submarí amb què s’ha baixat fins al punt més profund de la Terra | Cedida

 

La missió ha sigut molt llarga, de pràcticament 12 hores. La baixada al fons marí ha durat entre 3 i 4 hores, la missió una volta ha arribat ha sigut de prop de 4 hores i la pujada també ha durat cap a 4 hores. Una operació delicada i amb un punt de perillositat que ha comptat amb uns grans resultats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.