18.3 C
València
Dimarts, 22 abril, 2025

Moreno advoca per la reconstrucció i subratlla el futur de Mazón

**MÀLAGA/VALÈNCIA** – El president de la Junta d’Andalusia, Juanma Moreno (PP-A), ha compartit ahir les seues reflexions sobre la gestió de la **dana** produïda a finals d’octubre a **València**, tot destacant que les **responsabilitats polítiques** es mesuren en el moment de les **eleccions**, quan **els ciutadans** tenen l’oportunitat de decidir.

Moreno ha ressaltat **la importància de la reconstrucció** de les zones afectades, afirmant que “aquí és on es mesura un lideratge”. Ha assenyalat que **Carlos Mazón**, president de la Generalitat Valenciana, ha vinculat la seua **credibilitat** i futur a la capacitat de dur a terme aquesta reconstrucció. “Aquí és on es dirimirà si realment ha aconseguit este objectiu o no”, ha afirmat Moreno.

El president andalús ha defensat que el seu partit, el **PP**, no ha de caure en el **populisme** que, segons ell, proposen formacions com **Vox**. En un fòrum organitzat pel diari ‘El Mundo’ a Màlaga, ha expressat la seua confiança en la capacitat del PP de **governar en solitari** a **Espanya**.

En relació a la dinàmica del seu partit amb Vox, Moreno ha comentat que preferix “abstenir-se” de fer recomanacions a la direcció nacional del PP, liderada per Alberto Núñez Feijóo. Ha destacat que el PP disposa de **capital polític i humà** suficient com per no haver de dependre de Vox. “Crec que tenim la maduresa necessària per afrontar les eleccions pensant que podem governar en solitari”, ha afegit.

Moreno s’ha mostrat optimista respecte a les pròximes eleccions generals, assegurant que el PP guanyarà. Ha ressaltat que la seua formació ha de seguir buscant el **suport dels votants**, incloent aquells de **Santiago Abascal**, que poden considerar el seu vot com una eina útil per reemplaçar al president del PSOE, **Pedro Sánchez**. “El Partit Popular és l’única opció viable per al canvi”, ha conclòs.

Últimes notícies

Els dirigents de la UE assisteixen al funeral del Papa Francisco a Roma

Els presidents de la Comissió, el Parlament i el Consell Europeu viatgen a Roma per rendir homenatge al Papa Francisco, qui va faltar als 88 anys. La seva humilitat i missatge de pau seran recordats.

Augmenta la reserva hídrica dels embassaments del Segura i Xúquer

Els embassaments de la conca del Segura han incrementat la seua reserva hídrica fins al 29,4%, mentre que els del Xúquer han crescut al 62,7%. Dades del Ministeri per a la Transició Ecològica indiquen que les precipitacions han contribuït a aquesta millora.

Benidorm i Gandia lideren les dades d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana amb un 85% durant Setmana Santa

La Comunitat Valenciana registra una ocupació hotelera mitjana del 85% durant Setmana Santa, amb màxims destacats a Benidorm i Gandia. Les xifres indiquen un notable increment respecte a l'any anterior, impulsades pels viatges nacionals i una climatologia favorable.

Desarticulada una trama de sextorsió a València que afecta a més de sis víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 21 anys i investiga dues dones relacionades amb un cas de sextorsió que afecta a sis homes de diverses províncies. Els detalls de l'operació revelen el seu modus operandi i les quantitats extorsionades..

La setena manifestació contra Carlos Mazón per la gestió de la dana canvia d’itinerari i no coincidirà amb la festivitat de Sant Vicent Ferrer

La setena manifestació contra el president Carlos Mazón pel seu tractament de la dana del 29 d'octubre canvia d'itinerari per evitar coincidir amb els actes en honor a Sant Vicent Ferrer.

La Filmoteca Valenciana acull les obres guanyadores del Festival Curts per la Igualtat

El 23 d'abril, la Filmoteca Valenciana projectarà els curtmetratges guanyadors del Festival Curts per la Igualtat, amb un acte que inclourà premiacions i un col·loqui amb les directores.

València crea el Consell Local d’Inclusió i Drets Socials per a millorar els serveis socials

L'Ajuntament de València aprova el Reglament del nou Consell Local d'Inclusió i Drets Socials, amb l'objectiu d'adaptar la participació social a les normatives vigents i millorar la gestió dels serveis socials.

Reobertura de l’A-3 a Quart de Poblet: trànsit de nou viu després d’un accident

L'A-3 a València, direcció Madrid, reobri al trànsit després d'una interrupció de més de tres hores a causa de la bolcada d'un camió. La Direcció General de Trànsit informa sobre les retencions produïdes durant l'incident.