29.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Nou model de llengües vehiculars a l’educació: una orientació per als centres educatius

VALÈNCIA – La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha publicat un model orientatiu per a la implementació de llengües vehiculars als centres educatius, accessible a través de la pàgina web del Servei d’Educació Plurilingüe. Aquesta iniciativa té com a objectiu definir amb més precisió quines assignatures es vehicularan en valencià, en castellà i en llengua estrangera en funció de cada nivell educatiu.

El programa té com a base la Llei 1/2024, aprovada el 27 de juny, que regula la llibertat educativa i determina els percentatges de presència de cada llengua en el sistema educatiu. Segons el document, cada centre docent ha de concretar, al màxim possible, aquesta proporció de llengües per adaptar-se a les necessitats del seu alumnat.

- Advertisement -Telegram València Diari

En Educació Infantil, el model especifica els cronogrames de temps que s’han de dedicar a cada llengua. En les etapes de Primària i Secundària, es plantegen exemples de com es poden vehicular àrees i matèries tant en centres amb predomini del valencià com del castellà. Així, s’intenta facilitar l’optimització del banc de llibres i la possibilitat d’agrupaments flexibles entre alumnes de llengües bases diferents.

Per a l’ESO, el programa inclou una proposta per als programes de diversificació curricular, considerant que aquests poden ser cursats per alumnat amb ambdues llengües base simultàniament.

Aquesta proposta es presenta com un conjunt d’orientacions per a l’elaboració i organització del programa, deixant la responsabilitat de la concreció final a cada centre educatiu. Els centres públics hauran de determinar aquesta proporció en consens amb els consells escolars, mentre que els centres privats tindran aquesta competència en mans de la seva titularitat.

Finalment, la Inspecció d’Educació vetllarà perquè la implementació d’aquest nou model s’ajuste a les proporcions establertes, assegurant així que els objectius del programa es compleixen eficaçment.

Últimes notícies

Les pernoctacions en cases rurals augmenten un 5,34% al maig en la Comunitat Valenciana

Al maig de 2025, les pernoctacions en turisme rural en la Comunitat Valenciana van aconseguir 28.397, reflectint un creixement del 5,34% a nivell nacional. Els residents van augmentar les seues estades un 8,8%.

Detingut un professor a Logronyo per ciberassetjament i provocació sexual a menors

Un professor de 52 anys ha sigut arrestat a Logronyo acusat de ciberassetjament i provocació sexual a una menor valenciana de 10 anys després d'una denúncia presentada pels seus pares.

Detingut el presumpte homicida per arma blanca després d’atac mortal a Elx

La policia local d'Elx va detindre al sospitós de l'apunyalament mortal que va posar fi a la vida d'un home de 32 anys en la plaça Primer de Maig.

Dos bodes igualitàries a València durant la visita del papa Benet XVI: una reivindicació de drets LGTBI

Durant la visita del papa Benet XVI a València, dos parelles del col·lectiu LGTBI van celebrar bodes simultànies com a símbol de diversitat familiar i reivindicació de drets en un acte amb gran repercussió mediàtica.

Dos bodes igualitàries a València durant la visita del Papa Benet XVI: un acte de reivindicació LGTBI

Durant la visita del Papa Benet XVI a València, dos parelles LGTBI van celebrar bodes simultànies com una reivindicació de la diversitat familiar i els drets igualitaris, vint anys després de l'aprovació del matrimoni igualitari a Espanya.

Detingut el presumpte homicida per apunyalament mortal a Elx

Un home de 32 anys va ser apunyalat mortalment en una plaça del nucli urbà d'Elx. La policia local va detindre al presumpte autor de l'atac poc després del succés.

Avís groc per pluges intenses, tempestes i altes temperatures a la Comunitat Valenciana este dimarts

L'Agència Estatal de Meteorologia alerta per pluges de 20 l/m², tempestes amb graníssol i ratxes de vent fort, a més de màximes de fins a 38 graus a la Comunitat Valenciana.

Juliol comença en la Comunitat Valenciana amb calor intensa i lleugera descens de màximes

El mes de juliol inicia en la Comunitat Valenciana amb temperatures mínimes estables i màximes en lleuger descens, excepte en el litoral de Castelló, mantenint valors elevats.