11.9 C
València
Dilluns, 31 març, 2025

Obert el termini per a sol·licitar ajudes al foment del valencià en el comerç i l’hostaleria

L’Ajuntament de València ha convocat les ajudes destinades als comerços per a la promoció de l’ús del valencià en els seus negocis. L’objectiu d’esta subvenció és “incentivar la presència del valencià com a llengua d’ús habitual” en empreses, comerços i establiments oberts al públic de la ciutat.

Esta és la sisena edició consecutiva d’esta convocatòria que compta amb un pressupost de 47.500 euros i que està dirigida especialment a millorar les estratègies de comunicació entre comerciants i clientela, a més d’impulsar “la normalització del valencià en este àmbit tan important”, segons recull el consistori en un comunicat.

A més, se subvenciona el 100% de les despeses que els comerços hagen realitzat entre l’1 de juliol de 2024 i el 31 de maig de 2025, amb un màxim de 2.000 euros per establiment. El termini per a presentar les sol·licituds d’ajudes als comerços que fomenten l’ús del valencià és des del divendres 21 de març fins al 9 d’abril.

El tràmit es pot realitzar tant presencialment com a través de la Seu Electrònica del consistori mitjançant el següent enllaç, en el qual també es poden consultar i descarregar les bases per a conéixer els requisits o la documentació necessària a aportar.

El Servici de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de València, depenent de la Regidoria d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, és l’encarregat de gestionar estes ajudes destinades especialment a valorar les accions portades a terme pels propietaris i propietàries de comerços de la ciutat que “contribuïxquen a normalitzar l’ús del valencià en este sector”.

Igual que en l’edició anterior, es mantenen huit línies d’ajudes que proporcionen als comerços de la ciutat un “ampli ventall” d’accions per a fomentar la llengua i que inclouen despeses per formació en valencià de treballadors i treballadores, la retolació del local, anuncis en mitjans de comunicació o publicitat impresa.

També es contempla l’establiment o la millora de la identitat corporativa, materials impresos duradors, pàgines web i aplicacions mòbils, així com una línia específica per al sector hostaler i de restauració.

Últimes notícies

València viu la Carrera de la Dona més solidària contra el càncer de mama

 Milers de dones han participat en l’esdeveniment, que també ha recaptat fons per als afectats per la DANA

La Policia Local de València imposa quasi 1.100 sancions en els 300 controls a bicicletes i patinets

La principal infracció és circular amb auriculars i no portar casc, i el principal punt negre és Guillem de Castro

La Unió Musical Santa Cecília de Guadassuar guanya el 48é Certamen de Bandes de la Diputació de València

La banda vencedora en la Secció Primera s’imposa a formacions musicals de Bétera i Puçol

Batuda per droga en un local nocturn de València amb 11 detinguts

La Policia Nacional identifica 140 persones a l’interior i els voltants de la discoteca en el districte de Ciutat Vella

L’accent de Valéncia, la Batalla i el Conflicte ‘again’

L’accentuació del nom de la ciutat de Valéncia, encara...

Intenta matar a punta de pistola l’amo d’un bar en un ajust de comptes i és reduït dos vegades per la víctima, desarmada

El reclús només haurà d’indemnitzar la víctima amb 150 euros per les lesions en un intent fallit d’homicidi

El Govern nega que la CHX tinga “medidors antiquats” i subratlla la fiabilitat i qualitat de les seues dades

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer sosté que col·labora amb Emergències de la Generalitat per a contrastar dades en alertes hidrològiques

L’eclipsi solar del 29 de març serà visible des de tota la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar març 2025 es veurà des de tota la Comunitat Valenciana. Descobreix horaris, recomanacions i punts per observar-lo de forma segura.