20.8 C
València
Divendres, 23 maig, 2025

Oriola tanca les platges de Cala Mosca i La Glea per problemes de contaminació

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Platges de l’Ajuntament d’Oriola ha decretat el tancament de les platges de Cala Mosca i La Glea a causa de problemes de contaminació detectats recentment per la Conselleria de Medi ambient i Aigua.

- Advertisement -Telegram València Diari

El tancament s’ha dut a terme després dels resultats dels controls de qualitat de les aigües, els quals indiquen “contaminació d’origen residual” a la platja de la Glea i un “abocament en la zona seca” a Cala Mosca, d’acord amb l’informe rebut per la Direcció general de l’Aigua, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

En el cas de la platja de la Glea, en el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, desenvolupat per la Conselleria de Medi ambient i Aigua, s’han identificat “nivells elevats” en els paràmetres microbiològics en les mostres preses el passat 22 de juliol del 2024, per la qual cosa s’ha decidit tancar aquesta platja al bany.

Addicionalment, des de la Direcció general de l’Aigua s’ha constatat la presència d’un abocament a la zona seca de la platja de Cala Mosca. S’han pres mostres tant de l’abocament com de la zona de bany, els resultats del qual estaran disponibles pròximament. Com a mesura de precaució s’ha indicat el tancament de Cala Mosca al bany, fins que s’elimine completament l’abocament i “es comprove que no afecta la qualitat de l’aigua de la platja”.

Estes proves, realitzades setmanalment per la Conselleria, permeten “prendre decisions preventives abans que els problemes s’agreugen”. El consistori ha assenyalat que l’augment de població en la costa durant l’estiu és “un factor recurrent en este tipus de situacions”.

La Regidoria de Platges ha afirmat que s’estan realitzant “tots els esforços possibles per a reobrir estes platges al bany al més prompte possible”, seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua i “duent a terme les labors necessàries per a solucionar el problema”.

Últimes notícies

Roig celebra la temporada extraordinària del Vila-real i projecta la Lliga de Campions

El president del Vila-real, Fernando Roig, destaca la gran temporada de l'equip que finalitza quint i es prepara per a la pròxima Lliga de Campions amb el nou format.

València Basket i Hummel segellen aliança per a vestir a tots els seus equips a partir de 2025

El València Basket i Hummel han firmat un acord estratègic perquè la marca danesa vista a tots els equips del club des de la temporada 2025-2026, reforçant el seu compromís i creixement conjunt.

Detingut a Nàquera després d’intent de robatori violent en local d’apostes amb ganivet i martell

Un home de 47 anys va ser detingut a Nàquera després d'intentar robar un local d'apostes armat amb un ganivet i un martell, causant danys per 7.000 euros.

Morant critica al Govern valencià per construir en zones inundables després de la DANA

La ministra Diana Morant acusa el Govern valencià d'ignorar la ciència en continuar construint en zones inundables després de la DANA, i demana reforçar la prevenció basada en la ciència.

Compromís i PSPV denuncien tancament de València Activa davant Fiscalia per presumpta corrupció

Compromís i PSPV porten a la Fiscalia la dissolució de València Activa, fundació municipal d'ocupació, després de denúncies de corrupció vinculades a l'alcaldessa i un regidor de Vox.

València posa fi a la Fundació València Activa per a millorar l’eficiència en ocupació i emprenedoria

L'Ajuntament de València inicia la dissolució i extinció de la Fundació València Activa per a integrar les seues funcions en els servicis municipals d'ocupació i emprenedoria, buscant eficiència administrativa i millor ús del pressupost públic.

Detingut a València després d’agredir amb arma blanca a una turista italiana en el centre històric

Un home de 31 anys va ser arrestat a València després d'atacar amb una arma blanca a una turista italiana en ple centre històric. La víctima va ser hospitalitzada i ja està fora de perill.

L’alcaldessa de Paiporta inicia baixa mèdica i el primer tinent d’alcalde assumix el comandament

L'alcaldessa de Paiporta, Maribel Albalat, ha començat una baixa mèdica des del 19 de maig i és reemplaçada temporalment pel primer tinent d'alcalde, Vicent Ciscar, qui ja té experiència prèvia en el càrrec.