25.5 C
València
Diumenge, 24 agost, 2025

Sánchez apel·la des de Torrevieja a la solidaritat hídrica i exposa els 5.000 milions per modernitzar regadius

El president del Govern ha visitat este dimecres, 14 de febrer la planta dessalinitzadora d’Aquamed a Torrevieja, la més gran d’Europa, on s’ha referit a les tres principals claus de l’Executiu per lluitar contra el canvi climàtic i la sequera: solidaritat, planificació i ciència. Pedro Sánchez s’ha referit a l’ampliació d’esta infraestructura alacantina, aprovada pel Consell de Ministres a l’inici de la legislatura i que permetrà passar de produir 80 hectòmetres cúbics a l’any a 120. Una contribució que fa Espanya líder europeu en producció d’aigua dessalada i quart país a nivell mundial en capacitat instal·lada amb una producció d’aigua tractada de prop de 5 milions de metres cúbics al dia.

El cap de l’Executiu ha destacat les inversions que s’estan realitzant a la regió mediterrània, “epicentre de la sequera”, segons informes de les Nacions Unides. Així, a Alacant l’ampliació de la dessaladora “obrirà una porta a la millora dels aqüífers a les àrees de reg, on s’utilitzarà l’aigua dessalinitzada en permetre la substitució dels recursos hídrics”. Acompanyant esta ampliació, també la “d’un dels parcs fotovoltaics més importants per fer encara més sostenible la dessaladora de Torrevieja”. L’ús d’energia solar permetrà abaratir 4 cèntims per metre cúbic el preu de l’aigua dessalada per garantir les necessitats hídriques de proveïment tant des del punt de vista humà com també de regadiu, ha destacat.

- Advertisement -Telegram València Diari

Inversions hídriques

En la seua estratègia per lluitar contra la sequera i el canvi climàtic, Pedro Sánchez ha manifestat que s’invertirà un total de 23.000 milions d’euros per fer front a escenaris de carestia d’aigua articulades en un conjunt de més de 6.000 actuacions que permetan anticipar esta eventualitat.

La modernització de regadius assolirà una “inversió històrica” d’uns 5.000 milions entre 2022 i 2027 amb intervencions en fins a 700.000 hectàrees de cultiu que beneficiaran prop de 20.000 agricultors espanyols. I en el cas dels Plans Hidrològics de tercer cicle que van fins a l’any 2027 les inversions ascendiran a 813 milions d’euros “com esta a Alacant i d’altres, que lògicament es faran al Llevant, a Múrcia i a Almeria”.

En el cas d’Alacant, s’ha referit als tres projectes en marxa que repercutiran en 23.000 hectàrees de la Comunitat General de Regs de Llevant al marge esquerre del Segura amb una inversió de 30 milions d’euros que provenen de fons europeus. Pel que fa a la digitalització del cicle de l’aigua l’Estat preveu mobilitzar més de 3.000 milions d’euros d’inversió pública i privada a través d’un PERTE. A la Comunitat hi ha quatre 4 projectes en marxa per a la digitalització del cicle hídric urbà als quals s’ha destinat a prop de 29 milions d’euros.

Últimes notícies

Remuntada agònica: Barcelona venç 2-3 al Llevant amb un autogol en el 91

El Barcelona va voltejar un 2-0 a València amb punts de Pedri i Ferran i un autogol d'Elgezabal al 91. Lamine Yamal va desequilibrar amb un centre decisiu.

Barcelona remunta 2-3 al Llevant amb un gol en pròpia meta en el 91

Remuntada d'impacte a València: el Barcelona venç 2-3 al Llevant amb una miqueta en pròpia meta en el 91, després dels gols de Pedri i Ferran.

El Llevant mana 2-0 al descans davant el Barcelona amb gols d’Iván Romero i Morals

El Llevant marxa 2-0 al descans davant el Barcelona en el Ciutat de València amb punts d'Iván Romero i José Luis Morales, este últim de penal.

Rafa Mir, després del seu gol a l’Atlètic: tranquil·litat, treball i una nova família a l’Elx

El davanter de l'Elx va igualar 1-1 en el Metropolità i va cridar a la calma: bon inici, idea clara amb pilota i compromís per a retornar-ho amb gols i treball.

Barcelona ix amb Rashford i Casadó davant el Llevant: alineacions confirmades

Hansi Flic aposta per Marcus Rashford i Marc Casadó d'inici davant el Llevant. Julián Calero recupera a Carlos Álvarez, que torna a una llista però arranca en la banqueta.

Ferit un jove de 18 anys en una baralla a l’eixida d’una discoteca a Nules Castelló

Un jove de 18 anys va patir una ferida per arma blanca en un costat després d'una baralla a primera hora a Nules. Va ser traslladat a l'Hospital de la Plana i s'investiga.

Un jove de 18 anys, ferit per arma blanca en una baralla a l’eixida d’una discoteca a Nules

Un jove de 18 anys va resultar ferit en un costat durant una baralla a l'eixida d'una discoteca a Nules a primera hora del matí. Va ser atés per SVB i SAMU i traslladat a l'Hospital de la Plana. La Guàrdia Civil investiga.

Detenen a un metge a Alacant per gravar a pacients sense consentiment

Guàrdia Civil arresta a un facultatiu de 49 anys per un presumpte delicte continuat de descobriment i revelació de secrets. Dos víctimes identificades.