32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Sanitaris valencians protesten a les portes de Conselleria perquè es complisca l’acord de les 35 hores

Els sindicats de Mesa Sectorial de Sanitat (SATSE, CCOO, UGT, CSIF i INTERSINDICAL VALENCIANA) han celebrat una concentració, davant de la Conselleria de Sanitat, per reclamar que es complisca l’acord signat el 8 de març que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025.

La unitat sindical defensa l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de les CCAA, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com preveu l’acord signat al març. A més, “rebutgen el retard en la seua aplicació”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Per la seua banda, la Conselleria de Sanitat ha expressat “de viva veu la seua intenció d’aplicar les 35 hores el 2025, però sense obrer un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues veritables intencions i sense garanties de la seua implantació completa en esta data”, expliquen des dels sindicats.

Esta mesura contribueix “al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure nous professionals i a millorar la conciliació personal i familiar“, asseguren.

En definitiva, “contribueix a enfortir el sistema sanitari i a millorar les condicions de treball del personal el que alhora repercuteix en la qualitat assistencial“.

Així mateix, les juntes de personal dels departaments de salut han presentat les seues
respectives adreces un escrit reclamant que es respecten els acords signats i insisteixen que el conseller “no pot decebre les persones treballadores“. “Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a base de retallades”.

Les organitzacions sindicals exigeixen una reunió immediata amb el conseller de Sanitat per tractar este tema i així, “evitar que el conflicte seguisca creixent“.

Esta concentració ha estat la primera i de no obrer un diàleg, es continuarà amb més mobilitzacions, la següent el “19 de desembre al Palau de la Generalitat“, i “altre tipus de mesures de pressió“.

Advocacia de Generalitat veu nul l’acord sanitari de jornada de 35 hores del Botànic

Un informe de l’Advocacia de la Generalitat diu que l’acord de jornada de 35 hores ratificat el 8 de març passat entre l’anterior govern del Botànic i la majoria dels sindicats de la taula sectorial de Sanitat és nul perquè no hi havia consignació pressupostària.

Així ho ha revelat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en una entrevista amb l’agència Efe. Gómez afirma que des del primer moment va tindre clar “que era un acord a revaluar perquè no era de 35 hores real, sinó de reducció de jornades“, i recorda que estipulava una reducció gradual d’11 jornades laborals del 2023 al 2025”.

Segons Gómez, “davant el dubte de si era nul o no perquè no hi havia consignació pressupostària, es va emportar el cas a l’Advocacia de la Generalitat”, que en un informe de divendres 24 de novembre diu que “és nul, perquè no hi ha consignació pressupostària“.

En concret, l’informe jurídic de l’Advocacia per incorporar la jornada de treball setmanal de 35 hores assenyala que “el que s’ha negociat a la taula sectorial del 8 de març del 2023 patiria un vici determinant de la seua nul·litat de ple dret en aplicació de l’article 26b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, en relació amb el 28.9 de la Llei 9/2022, del 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2023″.

“Estem davant d’un pacte o acord ratificat adoptat sense haver sol·licitat (com s’hauria d’haver fet) l’informe previ i favorable de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda: això converteix en nul de ple dret els que s’aconseguisquen sense este informe”, afegeix l’Advocacia de la Generalitat.

Vull buscar l’equilibri i que els treballadors atenguen en bones condicions els ciutadans. El que els he ofert ja és un altre acord de 35 hores reals, que va des de les 8 del matí de dilluns a divendres a les 15 hores per al torn fix ordinari, i per al rodat arribar a les 1.512 hores anuals”, afirma Gómez.

L’oferta “està feta a la taula sectorial. Entenc que és legítim que ells protesten el que creguen oportú, però nosaltres ja sospitàvem que seria nul, i ja ens ho han dit”, apunta el conseller.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.