26.7 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

4.000 hospitalitzacions a l’any per alts índexs de contaminació sonora

Les conseqüències de la contaminació acústica ja es pateixen actualment a Espanya. Al nostre país, la contaminació acústica provoca cada any més de 1.000 morts prematures i 4.000 hospitalitzacions derivades, a més dels més de 2 milions de persones que pateixen problemes relacionats amb el descans nocturn, segons es desprén d’un informe sobre contaminació acústica ambiental de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA).

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables, com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

- Advertisement -Telegram València Diari

Els experts alerten que la pèrdua auditiva afectarà cada vegada més als joves espanyols. En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més d’1 bilió de joves estan en risc de patir pèrdua auditiva.

Segons es desprén d’aquest estudi, el 50% de les persones d’entre 12 i 35 anys corre el risc de veure deteriorada la seua capacitat auditiva amb el pas del temps a causa de una exposició a sorolls elevats durant un temps prolongat.

Actualment s’observa una tendència a patir dificultats auditives a causa del soroll en el temps d’oci i l’ús prolongat de dispositius musicals amb un volum excessiu. Així es reflecteix en l’II Estudi d’hàbits de cura auditiva elaborada per GAES, que adverteix que aquesta situació es deu al fet que cada vegada són més les persones que incorporen el so a les seues activitats diàries, especialment els més joves.

Segons aquest informe la meitat de les persones entre 25 i 35 anys prefereix treballar amb música, un 62% es relaxa amb so amb lloc de fer-ho en silenci i un 93% tria realitzar esport escoltant música.

L’estudi indica, a més, que 4 de cada 10 joves reconeix escoltar música a un volum alt, per damunt dels 60 decibels recomanats. En un concert podem arribar a suportar fins a 100 dB, escoltar música amb auriculars pot superar els 90 dB i estar en un bar pot arribar a aconseguir els 80 dB.

El gran problema és que en la majoria dels casos aquest mal es produeix a poc a poc, sense que ens adonem d’això.

Una vegada més, la prevenció és la millor solució a l’hora de previndre problemes auditius.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.