Seguretat Social: L’important avís que arribarà a milers de mòbils per SMS

 

L’Institut Nacional de la Seguretat Social ha emprés una campanya informativa per a advertir i recordar als qui cobren l’Ingrés Mínim Vital (IMV) que han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació.

I no sols ells, este requisit és extensible també a les persones que viuen amb el principal beneficiari, és a dir, a tots els membres de la seua unitat de convivència. «Per a percebre l’IMV, tots els integrants han d’estar com a demandants d’ocupació. Si no està obligat, acredite-ho», resa el missatge.

D’acord amb el Reial decret llei 20/2020 de 29 de maig, els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital majors d’edat -o menors emancipats que no estan treballant- han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació en les oficines del Servei Públic d’Ocupació, llevat que es troben en algun dels supòsits següents:

Estar cursant estudis reglats i ser menor de 28 anys. Si escau, el termini de sis mesos per a acreditar la inscripció com a demandant d’ocupació s’iniciarà en la data en què el beneficiari complisca 28 anys.

– Tindre subscrit el conveni especial regulat en el Reial decret 615/2007, d’11 de maig, pel qual es regula la Seguretat Social dels cuidadors de les persones en situació de dependència.

– Estar percebent una pensió contributiva d’incapacitat permanent en grau d’absoluta o gran invalidesa, una pensió d’invalidesa no contributiva o una pensió de jubilació contributiva o haver complit els 65 anys.

– Estar afectat per una discapacitat en un grau igual o superior al 65 per cent.

– Tindre reconeguda una situació de dependència, conforme al que es disposa en la Llei.

En cas d’estar en alguna d’estes situacions, serà necessari aportar la documentació necessària a la Seguretat Social per a poder continuar percebent l’ingrés mínim vital ja aprovat.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.