Seguretat Social: L’important avís que arribarà a milers de mòbils per SMS

 

L’Institut Nacional de la Seguretat Social ha emprés una campanya informativa per a advertir i recordar als qui cobren l’Ingrés Mínim Vital (IMV) que han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació.

I no sols ells, este requisit és extensible també a les persones que viuen amb el principal beneficiari, és a dir, a tots els membres de la seua unitat de convivència. «Per a percebre l’IMV, tots els integrants han d’estar com a demandants d’ocupació. Si no està obligat, acredite-ho», resa el missatge.

D’acord amb el Reial decret llei 20/2020 de 29 de maig, els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital majors d’edat -o menors emancipats que no estan treballant- han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació en les oficines del Servei Públic d’Ocupació, llevat que es troben en algun dels supòsits següents:

Estar cursant estudis reglats i ser menor de 28 anys. Si escau, el termini de sis mesos per a acreditar la inscripció com a demandant d’ocupació s’iniciarà en la data en què el beneficiari complisca 28 anys.

– Tindre subscrit el conveni especial regulat en el Reial decret 615/2007, d’11 de maig, pel qual es regula la Seguretat Social dels cuidadors de les persones en situació de dependència.

– Estar percebent una pensió contributiva d’incapacitat permanent en grau d’absoluta o gran invalidesa, una pensió d’invalidesa no contributiva o una pensió de jubilació contributiva o haver complit els 65 anys.

– Estar afectat per una discapacitat en un grau igual o superior al 65 per cent.

– Tindre reconeguda una situació de dependència, conforme al que es disposa en la Llei.

En cas d’estar en alguna d’estes situacions, serà necessari aportar la documentació necessària a la Seguretat Social per a poder continuar percebent l’ingrés mínim vital ja aprovat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.