Seguretat Social: L’important avís que arribarà a milers de mòbils per SMS

 

L’Institut Nacional de la Seguretat Social ha emprés una campanya informativa per a advertir i recordar als qui cobren l’Ingrés Mínim Vital (IMV) que han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació.

I no sols ells, este requisit és extensible també a les persones que viuen amb el principal beneficiari, és a dir, a tots els membres de la seua unitat de convivència. «Per a percebre l’IMV, tots els integrants han d’estar com a demandants d’ocupació. Si no està obligat, acredite-ho», resa el missatge.

D’acord amb el Reial decret llei 20/2020 de 29 de maig, els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital majors d’edat -o menors emancipats que no estan treballant- han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació en les oficines del Servei Públic d’Ocupació, llevat que es troben en algun dels supòsits següents:

Estar cursant estudis reglats i ser menor de 28 anys. Si escau, el termini de sis mesos per a acreditar la inscripció com a demandant d’ocupació s’iniciarà en la data en què el beneficiari complisca 28 anys.

– Tindre subscrit el conveni especial regulat en el Reial decret 615/2007, d’11 de maig, pel qual es regula la Seguretat Social dels cuidadors de les persones en situació de dependència.

– Estar percebent una pensió contributiva d’incapacitat permanent en grau d’absoluta o gran invalidesa, una pensió d’invalidesa no contributiva o una pensió de jubilació contributiva o haver complit els 65 anys.

– Estar afectat per una discapacitat en un grau igual o superior al 65 per cent.

– Tindre reconeguda una situació de dependència, conforme al que es disposa en la Llei.

En cas d’estar en alguna d’estes situacions, serà necessari aportar la documentació necessària a la Seguretat Social per a poder continuar percebent l’ingrés mínim vital ja aprovat.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.