16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Seguretat Social: L’important avís que arribarà a milers de mòbils per SMS

 

L’Institut Nacional de la Seguretat Social ha emprés una campanya informativa per a advertir i recordar als qui cobren l’Ingrés Mínim Vital (IMV) que han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació.

I no sols ells, este requisit és extensible també a les persones que viuen amb el principal beneficiari, és a dir, a tots els membres de la seua unitat de convivència. «Per a percebre l’IMV, tots els integrants han d’estar com a demandants d’ocupació. Si no està obligat, acredite-ho», resa el missatge.

D’acord amb el Reial decret llei 20/2020 de 29 de maig, els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital majors d’edat -o menors emancipats que no estan treballant- han d’estar inscrits com a demandants d’ocupació en les oficines del Servei Públic d’Ocupació, llevat que es troben en algun dels supòsits següents:

Estar cursant estudis reglats i ser menor de 28 anys. Si escau, el termini de sis mesos per a acreditar la inscripció com a demandant d’ocupació s’iniciarà en la data en què el beneficiari complisca 28 anys.

– Tindre subscrit el conveni especial regulat en el Reial decret 615/2007, d’11 de maig, pel qual es regula la Seguretat Social dels cuidadors de les persones en situació de dependència.

– Estar percebent una pensió contributiva d’incapacitat permanent en grau d’absoluta o gran invalidesa, una pensió d’invalidesa no contributiva o una pensió de jubilació contributiva o haver complit els 65 anys.

– Estar afectat per una discapacitat en un grau igual o superior al 65 per cent.

– Tindre reconeguda una situació de dependència, conforme al que es disposa en la Llei.

En cas d’estar en alguna d’estes situacions, serà necessari aportar la documentació necessària a la Seguretat Social per a poder continuar percebent l’ingrés mínim vital ja aprovat.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.