26.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

STEPV inicia una campanya perquè docents i centres reclamen ‘els llocs que falten’ de l’Acord de Plantilles

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha llançat una campanya per a docents i centres educatius reclamen “els llocs que falten” de l’Acord de Plantilles.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’organització sindical critica, en un comunicat, que la Conselleria d’Educació “continua burlant-se” del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i dels centres al no aplicar este acord.

STEPV recorda que ja va sol·licitar a l’Alt Tribunal valencià que sol·licitara a l’administració educativa l’execució de les interlocutòries pels quals es recuperen els acords de plantilles docents i, per tant, “cal adjudicar les places que falten en els centres d’Infantil i Primària i Secundària i FP, al voltant d’un miler de llocs de treball”.

Des de la primera interlocutòria del TSJ, el 17 de setembre del 2024, la Conselleria d’Educació “ha maniobrat per a impedir aplicar els acords de plantilles: va presentar recurs de reposició, que també va ser desestimat pel TSJ, de manera que ja són dos interlocutòries que la Consellería hauria d’aplicar”, insistix STEPV.

Com no ha sigut així, afigen, STEPV va presentar una sol·licitud al TSJ d’execució de les interlocutòries, que va ser remesa a la Conselleria d’Educació, que acaba de contestar “amb més excuses i arguments delirants”.

“D’una banda, s’afirma que han reforçat les plantilles dels centres afectats per la dana, alguna cosa que no és cert, perquè només s’han creat 8 vacants en els més de 100 centres afectats, que tampoc se sap si són per a reforçar les plantilles o per a cobrir jubilacions. D’altra banda, això no té res a veure amb els acords de plantilles perquè, suposant que fóra cert, no són places estructurals, sinó increments puntuals per a fer front a una situació extraordinària”, argumenta el sindicat.

A més, la Consellería afirma que es troba en una disjuntiva que consistix en el següent: “d’una banda, vulnerar el dret d’una part del professorat a escollir les noves places, la qual cosa implicaria la interposició de recursos i demandes”, és a dir, que si adjudiquen les places al professorat interí, els qui van ser adjudicats al juliol reclamarien estes noves places perquè no es van oferir al juliol. I, per un altre, perjudicar a l’alumnat si les canviem al professorat a meitat de curs”, és a dir, repetir les adjudicacions de juliol.

Per a STEPV és “fals” que existisca esta disjuntiva, perquè les places que falten per adjudicar “ni estaven pressupostades ni creades al juliol”. “Per tant, legalment no s’han de repetir les adjudicacions. De fet, quan el professorat adjudicat al juliol reclama places oferides a setembre, la Consellería no atén estes reclamacions per este motiu”, exposa.

STEPV remarca que “el que ha de fer la Conselleria és crear les places i oferir-les a les adjudicacions contínues setmanals”.

En este context, STEPV ha preparat una campanya de reclamacions per al professorat interí que està en l’atur esperant estes places. Igualment, ha engegat una campanya de reclamacions per part dels centres educatius perquè exigisquen a Educació les places que els falten per l’aplicació dels acords de plantilles docents.

ESTUDIA VIA PENAL

D’altra banda, STEPV avança que està treballant amb altres sindicats de la Taula Sectorial per a convocar noves accions i els servicis jurídics del sindicat estan estudiant la possibilitat d’iniciar la via penal per l’incompliment de la Consellería d’Educació de les interlocutòries judicials.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.