29.7 C
València
Dilluns, 30 juny, 2025

Ataquen una estació de tren utilitzada per a evacuar civils a Ucraïna

Nova atrocitat contra els civils en la guerra d’Ucraïna. Desenes de persones han mort (entre les mates es troben almenys dues xiquetes) i centenars han resultat ferides després que dos míssils hagen impactat sobre l’estació de tren de Kramatorsk, a l’est d’Ucraïna. Un dels punts de fugida més comuns en aquesta guerra per part dels refugiats.

Milers de persones són evacuades des de fa dies des d’aquesta estació cap a la resta del país. Segons informa AFP, centenars de persones esperaven encara en l’estació abans de l’atac per a aconseguir pujar-se a un tren que els traguera de la ciutat, que estava sota amenaça d’una ofensiva russa. Kramatorsk es troba en l’est del país, a unes 80 milles a l’oest de Luhansk.

- Advertisement -Telegram València Diari

Segons la companyia ferroviària ha informat que almenys podria haver-hi un total de 30 morts i un centenar de ferits. Aquesta estació ferroviària s’utilitza per a l’evacuació de civils de l’est del país, assetjat per tropes russes.

Funcionaris ucraïnesos diuen que les forces russes s’han estat reagrupant per a una nova ofensiva i que Moscou planeja apoderar-se de la major quantitat de territori possible en la part oriental d’Ucraïna coneguda com a Donbas, a la frontera amb Rússia. Les autoritats locals en algunes àrees han estat instant els civils que es vagen mentre siga possiblement i relativament segur fer-ho. Però ara que fugen també estan sent massacrats.

Aquest divendres, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i l’alt representant de la Unió Europea per a la Política Exterior i de Seguretat, Josep Borrell, visiten Ucraïna per a portar a aqueix país un missatge de “completa solidaritat” de la Unió Europea (UE) i conéixer de primera mà el que està passant. Tots dos han compartit diverses fotografies en les quals semblen haver arribat a Ucraïna al costat dels missatges “mirant cap a Kíev” i “anant a Kíev”.

D’altra banda, la situació en Borodianka, una xicoteta localitat al nord-oest de Kíev, evacuada recentment per les tropes russes, i on s’ha denunciat la desaparició de nombroses persones sense que s’hagen trobat els cossos, és “molt més horrible” que en Bucha, segons ha dit el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.