32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Condemnen a un capellà a set anys de presó per abusar d’un xiquet

L’Audiència Provincial de Múrcia ha condemnat a set anys i nou mesos de presó i cinc de llibertat vigilada a un sacerdot que va abusar durant mesos de forma continuada d’un menor en les dos poblacions murcianes en les quals va exercir.

Va ser un bisbe el que va posar en coneixement de la fiscalia els fets.

- Advertisement -Telegram València Diari

Segons ‘La Opinión de Murcia’ sobre l’acusat pesaven dos denúncies per abús sexual i una per agressió sexual.

 En aquests casos, la Fiscalia demanava cinc anys de presó en un dels casos i dos penes de quatre i sis anys en l’altre (ja que, presumptament, va abusar de dos menors que tenien algun tipus de relació entre ells). Quant a l’agressió sexual, que inclou un intent de penetració al menor, la Fiscalia sol·licitava 12 anys de presó.

Sentència

La sentència assenyala que els primers abusos, bàsicament carícies, besos i tocaments, es van produir en la població on el sacerdot va estar destinat set anys i van continuar amb posterioritat quan va ser traslladat a una altra parròquia en una segona localitat.

Assenyala la sala que l’acusat va abusar de la relació d’amistat que va nàixer entre ell i els pares del menor en el seu primer destí, que va arribar a ser quasi familiar, fins al punt que el rector disposava d’un dormitori en el domicili del menor.

Quan l’acusat va canviar de destí, va rebre en diverses ocasions la visita del menor i es van repetir els abusos. Afig la sentència que, per a mantindre la seua ascendència amb el xiquet, li solia fer regals de diferent classe.

Diu la sala que a conseqüència dels abusos, el menor ha vist afectat el seu rendiment acadèmic i el seu comportament anímic, afectiu i psicològic.

La sentència, que no és ferma, ja que pot ser recorreguda en el termini de deu dies davant el Tribunal Superior de Justícia de la Regió de Múrcia, li imposa una ordre d’allunyament de 500 metres del xic durant cinc anys i una indemnització de 30.000 euros.

Coneguda la sentència, el bisbat de Cartagena ha mostrat el seu total rebuig i enèrgica repulsa per aqueixos fets i la seua proximitat al menor i a la seua família. En un comunicat, afig que continua oferint a aquesta la seua ajuda a través de la Delegació Episcopal per a la Protecció del Menor i dels Adults Vulnerables i que el rector segueix suspés mentre conclou un procés penal canònic en curs.

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.