Dos detinguts a Benidorm per estafar a persones majors en caixers automàtics

Compartir:

Els detinguts van arribar a defraudar un import de més de 7.000 euros en efectiu, a més de joies i altres articles que van adquirir amb les targetes sostretes en comerços

Agents del Grup VI de la Policia Judicial de la Comissaria Local de Benidorm, han detingut a dos persones en el marc d’una laboriosa i complexa investigació d’un delicte continuat d’estafa mitjançant l’ús fraudulent de targetes bancàries.

Els autors utilitzaven el següent “modus operandi” consistent en, embossar amb paper o un altre material la ranura d’inserció de la targeta en el caixer automàtic. Quan les víctimes, generalment persones d’avançada edat i amb menys coneixements en l’operativa dels caixers, no podien introduir la targeta, els detinguts s’aproximaven a ells i s’oferien per a ajudar-los.

Després de guanyar-se la confiança dels ancians, els indicaven que podien realitzar l’operació bancària utilitzant la modalitat «contactless» de la targeta en el dispositiu del caixer, sistema que incorporen les targetes amb una tecnologia de comunicació sense fil que permet disposar de diners en caixers sense necessitat d’introduir la targeta, únicament és necessari acostar la targeta «contactless» al terminal i es realitzarà la retirada de l’efectiu de manera sense fil, de la mateixa manera, per a compra en comerços, no hi ha necessitat d’introduir la targeta en el TPV o passar-la pel lector de bandes magnètiques, simplement amb posar-la damunt del terminal de punt de venda seria suficient.

Tornant als fets, en l’instant en el qual els autors aconseguien convéncer a les seues longeves víctimes, aprofitaven per a observar el pin que introduïen per a completar l’operació. Una vegada que els perjudicats acabaven les seues operacions, els indicaven que havien de tornar a passar la targeta pel lector contactless per a finalitzar-la, al que accedien, abandonant posteriorment el lloc, desconeixedors que l’operativa bancària havia quedat oberta i, com vulga que els autors disposaven del número pin que havien observat anteriorment al descuit, operaven lliurement en el caixer realitzant reintegraments d’efectiu.

Cal afegir que, en diverses ocasions, els responsables del succés quan van veure la possibilitat de fer-lo, van donar el “canvi” de les targetes de dèbit a les víctimes, de manera que, una vegada finalitzada la suposada ajuda en el caixer, no retornaven la targeta al seu propietari sinó que li entregaven una altra de similars característiques tot això amb la finalitat d’augmentar més el perjudici econòmic de les víctimes i realitzar compres en comerços i joieries de la localitat amb les targetes sostretes.

Gràcies a la investigació policial, amb la detenció d’aquestes dos persones, s’ha aconseguit recuperar part dels diners estafats a les víctimes, a més de diverses joies comprades il·lícitament en establiments de joieria de la ciutat.

Els detinguts, de nacionalitats espanyola i colombiana, de 39 i 44 anys, un d’ells amb diversos antecedents en diferents punts de la geografia nacional, van ser posats a disposició judicial davant els jutjats de la mateixa localitat, quedant en llibertat amb càrrecs després de les seues compareixences en seu judicial.

EL MÉS LLEGIT

Processen per violència masclista David Leo, l’Estudiant de ‘El cazador’, i guanyador de ‘Pasapalabra’

Encara que l'enregistrament està acabat, fonts de la televisió pública asseguren que RTVE sospesa no emetre els programes ja gravats

Coneix ací com registrar-se per demanar els descomptes de fins al 90% en viatges per a joves

Els descomptes s'apliquen a bitllets senzills i d'anada i tornada per viatjar entre el 15 de juny i el 15 de setembre de 2023 per Espanya i Europa

El suïcidi és la quarta causa de morts entre joves de 15 a 19 anys a Espanya

Psicòlegs reunits este a València adverteixen que s'han multiplicat gairebé per 20 les consultes en els darrers 12 anys

Al Pacino, de 83 anys, anuncia que serà pare per quarta vegada amb la seua parella de 29

L'actor estatunidenc Al Pacino es convertirà en pare per quarta vegada als 83 anys al costat de la seua parella Noor Alfallah, de 29....