26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

La Policia desmantella en València un frau a la Seguretat Social de més de 3 milions d’euros

Investigadors i agents de la Policia Nacional en col·laboració amb la Tresoreria General de Seguretat Social han desmantellat un frau de més de 3.000.000 euros. L'operació contra el frau a la Seguretat Social s'ha dut a terme en la província de València, on s'han investigat a nou persones com a responsables d'impagaments de quotes que han ascendit a una xifra de més de 3.000.000 euros.

Les diferents denúncies van propiciar l'inici de la investigació que va començar a mitjan any passat. Aquestos escrits-denúncia remesos per part de la Tresoreria General de la Seguretat Social van fer que els agents es veieren obligats a analitzar i revisar quatre expedients d'empreses deutores, les quals estaven domiciliades en la província de València, determinant la implicació dels investigats en diversos delictes. Les pistes van portar els agents fins als responsables dels actes il·lícits que són principalment els administradors i socis d'aquestes empreses, encara que també s'ha detectat la implicació de familiars directes i de treballadors que actuen com a testaferros. Aquestos últims baix l'amenaça de perdre el seu lloc de treball.

- Advertisement -Telegram València Diari

S'ha detectat que amb el fi d'eludir el pagament de les quantitats endeutades, les defraudadores posaven en pràctica diverses conductes. En primer lloc creaven societats mercantils a les quals passaven l'activitat que desenvolupava la deutora, o bé entramats empresarials en els quals l'activitat apareixia segons convinença. Així mateix transmetien la titularitat dels béns entre empreses o empresaris impedint o dificultant la seua localització, als organismes competents de l'Administració per a evitar el pagament del deute, o simulaven delictes de robatori per a distraure els béns mobles.

Els agents destaquen un expedient especialment fraudulent en el qual l'empresa arribà a un deute d'uns 400.000 euros. Aquesta entitat va vendre les participacions per 'un euro' a una altra empresa pantalla, representada per una persona insolvent. Al mateix temps van crear una nova mercantil a nom d'un familiar. Quan començava a defraudar a la Seguretat Social posaven al front a un nou testaferro al qual li havien pagat prèviament. L'administrador no emprava comptes bancaris ni permetia el pagament amb targeta així que actuava sempre amb diners en efectiu. Amagant a més les seues propietats i falsificant un contracte de lloguer amb la seua mare, que havia faltat cinc anys abans, va arribar a defraudar més de 750.000 euros. Duent a terme el mateix modus operandi en les diverses actuacions, fins i tot van arribar a simular i denunciar falsament robatoris en establiments per a distraure l'acció de l'Administració. D'aquesta manera, les diverses actuacions arriben a la xifra astronòmica de 3 milions d'euros en fraus.

 

Últimes notícies

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.