30.7 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Rescata a un treballador que estava penjat en la planta 12 d’un edifici en València

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Un agent de la Policia Nacional del Grup d’Operacions Especials (Goes) fora de servici ha rescatat este matí de dimecres en la ciutat de València a un treballador que es trobava en una vagoneta vertical, la que s’havia despenjat, quan estava treballant a l’altura de la planta número dotze d’un edifici. 

 

Els fets han tingut lloc cap a les 09.30 hores del matí de hui, quan un agent de servici que es trobava en sa casa, situada en la planta 15, ha començat a sentir crits d’auxili d’un home. Alertat per les veus, ha tret el cap a l’exterior i en vore el que passava, ràpidament ha baixat a la planta número 12 a on ha localitzat a un treballador aterrit que s’havia despenjat d’una vagoneta.

 

L’home es trobava suspés entre dos plantes, motiu pel que l’agent de Policia amb l’ajuda d’un cable de seguretat que prèviament l’ha passat per la barana metàl·lica, ha apuntat el seu cos i amb la seua mà dreta l’ha pujat a pols, per a continuació enganxar-lo amb l’arnés que portava posat l’operari per a posar-lo fora de perill dins d’una terrassa. Gràcies a la intervenció del policia franc de servici, l’home es troba en perfecte estat de salut, a pesar de la situació de perill.

 

El Grup Especial d’Operacions

L’any 1978 es van crear els GEO (Grup Especial d’Operacions) en Espanya, fent que d’esta manera el país se situara entre els països capdavanters del món que tingueren un cos de policies d’elit per a combatre situacions d’alt risc.

 

Com que l’any 1989 hi havia molta gent interessada en entrar en este grup, van crear un altre grup dels GOES. Els GOES han de passar unes proves més dures que els GEO i partint dels resultats obtinguts a les proves, s’agafen els més bons pels GOES i els que no són tan bons, però que també destaquen als GEO. Cada dos anys es fan estes proves i el simple fet de superar-les ja t’obliga a estar tres anys amb els GOES, a no ser que pugues donar una excusa perquè no hages de continuar amb ells. 

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.