19.7 C
València
Divendres, 25 abril, 2025

El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat “va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València” la seua obligació de construir, “en l’improrrogable termini de tres anys”, l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de “dilacions procedimentals” o “inactivitat” imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

“Deficiències”

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè “incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni”.

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte “no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta”, i també “a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses”.

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

“El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme”, precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

L’Ajuntament d’Alacant prepara un ampli dispositiu de seguretat per a la romeria de Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant ultimat els detalls del dispositiu de trànsit i seguretat per a la romeria a la Santa Faç, amb 300 agents i mesures especials, com la 'Festa 0.0 sense alcohol'.

La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

La vicepresidenta Susana Camarero ha acusat el Govern central de manca de col·laboració en habitatge, qüestionant els recent anuncis i la falta de suport real.

Un espectacle pirotècnic ‘a l’antiga’ de Nadal-Martí per a commemorar Sant Vicent Ferrer

Este dissabte, la pirotècnia Nadal-Martí dispararà un castell 'a l'antiga' a València per a celebrar Sant Vicent Ferrer. L'espectacle, de nou minuts, es realitzarà davant les Torres dels Serrans a les 21.30 hores.

El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM inaugura una exposició dedicada al Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis, amb l'objectiu de descobrir la seva significació cultural i religiosa. Està previst que la mostra estigui disponible fins al 22 de febrer i inclourà una secció sobre la seva presència en l'art i en representacions d'òperes wagnerianes.

El galerista Tomás March mor a València, deixant un llegat incommensurable

El galerista Tomás March ha mort a València, deixant enrere un impacte significatiu en l'art contemporani. Fundador de la seva galeria homònima, va jugar un paper clau en la promoció de les noves tendències artístiques.

Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

El Gremi d'Artistes Fallers de València celebra la Setmana Gremial amb la temàtica 'Elles', reconeixent les contribucions de les dones en el món faller.

Fito & Fitipaldis Porten la Seua Gira a Castelló el 17 d’Abril de 2026

Castelló acollirà un dels concerts més esperats de Fito & Fitipaldis el pròxim 17 d'abril del 2026, en el marc del seu 'Aullidos Tour'. La visita de la banda promet enriquir la vida cultural local i estimular l'economia de la ciutat.

Trump obre la porta a una reunió amb Zelenski al funeral del Papa Francisco

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que és 'possible' una trobada amb Volodimir Zelenski al funeral del Papa Francisco, on ambdós assistiran. Trump va reafirmar el seu desig d'acabar amb la guerra d'Ucraïna, destacant les seves conseqüències mortals.