29.4 C
València
Dimarts, 17 juny, 2025

Un ‘Cosmos’ de llum i color inspirat en l’escultor Andreu Alfaro il·luminarà este dissabte el cel de València

L’espectacle piromusical, amb una durada de 12 minuts i més de 2.000 línies de foc, es dispararà sobre el pont de Monteolivete

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

Pirotècnia Vulcano oferirà este dissabte 13 de juliol un espectacle pirotècnic inspirat en el reconegut escultor Andreu Alfaro que, sota el títol ‘Cosmos’, estarà inspirat en la peça del reconegut artista. Esta cita amb la pólvora es dispararà a les 00.30 hores al pont de Monteolivete, en el marc de la Gran Fira de València.

El tret tindrà una durada de 12 minuts, amb més de 2.000 línies de foc, i estarà instal·lat sobre una estructura vertical de 50 metres d’altura i un total de 48 posicions de tret, segons ha informat l’Ajuntament de València en un comunicat.

L’espectacle està inspirat en la peça escultòrica d’Andreu Alfaro titulada ‘Cosmos 62’ i, a partir d’ací, “aprofundix en la idea del cosmos com a sistema harmoniós i ordenat, però es combinarà amb una idea d’exhibició vertiginosa, ple de matisos, llum, color, ritme i intensitat carregat de significat, igual que les obres de l’escultor”.

El piromusical preparat per a l’ocasió busca “sorprendre a tota persona que acudisca a viure esta experiència intensa” mitjançant una “combinació perfecta de foc i estructures metàl·liques” per a concloure amb un “final apoteòsic”, ha avançat el consistori.

Sobre este tema, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat que la ciutadania podrà gaudir “passada la mitjanit de tot un ‘cosmos’ de llum i color”.

L’edil ha aprofitat per a reiterar el seu “compromís en ferm” amb el sector pirotècnic, “de manera que cada festivitat de la ciutat tinga el seu espectacle pirotècnic, com l’està tenint la Gran Fira”, amb un espai propi dins del programa ‘Els Focs de la Fira’. Per a Ballester, estos espectacles són “una posada en valor del protagonisme de la pirotècnia en les nostres festes i tradicions”.

Des de Pirotècnia Vulcano han avançat que el “caràcter públic i commemoratiu” de l’obra de l’escultor valencià Andreu Alfaro quedarà plasmat en este espectacle, on la pólvora “esculpirà l’herència constructivista i les formes sintètiques de les seues escultures”.

L’empresa acumula més de 36 premis des de la seua fundació el 1993. A València, ha disparat els focs artificials en nits de finalització d’Any i, més recentment, la mascletà del 15 de març de les Falles de 2024 i la macromascletà organitzada per l’Associació de Benifap el passat 22 de juliol. Vulcano, amb seu a Torís i Villarejo de Salvanes (Madrid), destaca per la seua “aposta per la innovació”.

Últimes notícies

Pilar Bernabé condemna àudios del cas Koldo i reforça compromís contra el masclisme estructural

Pilar Bernabé, secretària d'Igualtat del PSOE i delegada del Govern a València, qualifica de vomitius els àudios del cas Koldo i reafirma la lluita contra el masclisme estructural a Espanya.

Recuperen a Elx un còdex manuscrit de 1313 que revela l’organització medieval de Terol

La Policia Nacional ha recuperat a Elx un còdex de 1313 de Terol, propietat d'un col·leccionista de bona fe. El document revela claus històriques sobre l'Edat mitjana a Aragó.

Avís taronja per fortes pluges i graníssol a l’interior sud de València este dimecres

L'Agència Estatal de Meteorologia ha emés avís taronja per a l'interior sud de València a causa de pluges intenses de fins a 40 l/m² en una hora, acompanyades de tempestes amb graníssol i ratxes de vent forts. També hi ha avisos grocs en altres zones de la Comunitat Valenciana.

Investigat un conductor de 70 anys per atropellar i abandonar a un vianant a Cabanes (Castelló)

La Guàrdia Civil investiga a un home de 70 anys per atropellar i abandonar a un vianant en l'autopista AP-7 a l'altura de Cabanes (Castelló), causant ferides greus.

Rescaten a un turisme danés després d’una caiguda de huit metres en un penya-segat d’Orihuela Costa

Un turista danés va ser rescatat després de caure huit metres per un penya-segat a la urbanització de Cap Roig, Orihuela Costa. La intervenció va comptar amb Guàrdia Civil, bombers i Policia Local.

Detenen a dos hòmens a Benidorm amb més de 7.200 pastilles d’èxtasis després de xocar mentres fugien

Dos hòmens de 35 anys van ser arrestats a Benidorm amb 7.240 pastilles d'èxtasis després d'evadir un control policial i xocar contra un senyal de trànsit durant la fugida.

Polònia denuncia interferències russes en senyal GPS que van afectar vol civil des d’Alacant

Polònia acusa a Rússia de provocar interferències en el senyal GPS que va desviar un vol de Ryanair des d'Alacant. Afectacions també impacten drons i transport a la regió bàltica.

València impulsa formació ciutadana davant emergències com la dana i anuncia noves inversions

L'alcaldessa de València, María José Catalá, anuncia un pla de formació ciutadana per a emergències com la dana, l'arribada de Microsoft i noves vivendes protegides.