29.7 C
València
Dilluns, 30 juny, 2025

Una nova erupció de la muntanya Canlaón obliga a evacuar les localitats properes

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Filipines han declarat hui dilluns l’alerta i han emès ordres d’evacuació per a totes les localitats situades prop de la muntanya Canlaón, a l’illa de Negros, a causa d’una nova erupció.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Institut Nacional de Vulcanologia ha indicat en el seu últim informe que les població d’aquelles zones situades en un radi de sis quilòmetres a la redona del cràter hauran d’abandonar els seus habitatges per motius de seguretat a mesura que el con expulsa una nova columna de fum i cendra d’uns 3.000 metres d’altitud.

“Això implica que s’ha iniciat una erupció que podria portar a explosions”, ha assenyalat el Govern, que ha situat en 3 el nivell d’alerta decretat en l’illa, on les autoritats han activat mesures de seguretat per a reduir els riscos de desastre, segons informacions del portal de notícies Rappler.

Canlaón forma part de la vintena de volcans que seguixen actius a Filipines i ha entrat en erupció més de 40 vegades des del 1866, quan les autoritats van començar a registrar estes dades. Actualment es troba baix nivell 3 d’alerta mentre que els volcans Mayón i Taal, en Batangas, estan baix nivell 1.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.