13.6 C
València
Dijous, 24 abril, 2025

El valencià serà un mèrit inferior a la resta de la formació acadèmica per treballar a Sanitat

La Comunitat Valenciana seguirà tenint en compte amb el coneixement del valencià, que serà valorat per entrar a formar part de les plantilles sanitàries, però serà considerat un mèrit inferior a la formació acadèmica dels professionals.

Este matí el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat este punt en una conferència organitzada pel Fòrum Alacant del Club Informació amb el títol “El repte d’aconseguir una sanitat d’excel·lència” a què han assistit alcaldes de la província i responsables de l’administració sanitària, així com el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón.

“Vull per als valencians i valencianes, i per a mi mateix, que m’atenga el millor: el millor format, el que més sap i amb més experiència” i sense “biaixos ideològics”, per això es modificarà  el decret de selecció i provisió “per triar els professionals sobre la base de la seua capacitació, ha explicat.

Sobre això, ha detallat que la puntuació del valencià, com a mèrit, serà inferior a la d’un doctorat; ja que, fins ara, “era al revés”. “Amb la salut no es juga i, per això, cal contractar el millor en el qual és seu”, ha emfatitzat.

Marciano Gómez ha manifestat que fins ara era al revés, “amb la salut no es juga” per la qual cosa cal “contractar el millor” i d’acord amb  a la capacitació i especialització sanitària, per a això cal “fugir de la ideologia” perquè “ningú és eficient amb ideologies predeterminades i sectarismes”.

Últimes notícies

Acció Cultural impulsa jornades per reforçar la cultura en valencià

Del 5 al 8 de maig, Acció Cultural organitza les jornades 'Escoltem la Cultura' per analitzar les deficiències del sector cultural en valencià i proposar mesures efectives de millora.

Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia Sant Ángel Custodi a València recorda la missa oficiada pel Papa Francisco el 2006 durant la V Trobada Mundial de les Famílies, un moment emblemàtic per a la comunitat.

Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a criticar Volodimir Zelenski per la seva postura sobre Crimea, suggerint que si vol recuperar la península, hauria d'haver lluitat per ella fa anys. Aquesta declaració ve acompanyada de debat sobre possibles concessions en un futur acord de pau.

Les Arts presenta una fascinant doble producció amb Ravel i Puccini que desafia les expectatives del públic

Les Arts estrena una nova producció que combina 'L'heure Espagnole' de Ravel i 'Gianni Schicchi' de Puccini, sota la direcció de Moshe Leiser, Patrice Caurier i Michele Spotti, el 25 d'abril. Amb un humor contrastat, les dues obres exploren temes de matrimoni, frustració i cobdícia.

Terratrèmol de 6,2 a Istanbul: més de 150 ferits i mesures d’emergència

Un fort terratrèmol de magnitud 6,2 ha sacsejat Istanbul, deixant més de 150 ferits i obligant a suspendre les classes. No hi ha víctimes mortals ni danys a infraestructures crítiques.

Dos ferits en un accident amb tres cotxes i un camió a l’A-7 de Paterna

Un accident entre tres cotxes i un camió a l'A-7, a Paterna, ha deixat dos ferits per contusions. Un operatiu dels bombers i sanitaris s'ha mobilitzat per atendre els afectats.

Decepció del sector hoteler valencià amb el nou plec de l’Imserso: expectatives frustrades

La patronal Hosbec expressa la seva decepció pel nou plec de l'Imserso, que perpetua dinàmiques antigues i no garanteix la sostenibilitat. Les novetats són escasses i no aborden els veritables reptes del sector.

Dotze rescats durant Setmana Santa: El GERA del Consorci de Bombers intervé en situacions d’emergència

Durant les vacances de Setmana Santa, el Grup Especial de Rescat a Altura del Consorci Provincial de Bombers de València ha realitzat dotze rescats en diferents municipis de la província, amb incidències variades que van des de caigudes fins a desorientacions en senderisme.