Alerten d’una estafa que suplanta a ‘El Corte Inglés’ en WhatsApp

 

El Corte Inglés torna a ser objecte d’un nou atac de ciberdelinqüents. Des d’este dimarts, una web està suplantant a l’original d’estos grans magatzems, oferint una targeta regal de 500 euros com a premi d’un sorteig. Als interessats se’ls obliga a aportar mitjançant un formulari les seues dades personals, es tracta d’un nou intent d’estafa mitjançant el mètode conegut com a ‘phishing’.

La pròpia empresa ha llançat una alerta a través de les seues xarxes socials en les quals crida l’atenció als seus clients sobre este nou intent de frau.

La web maliciosa demana als que punxen en l’enllaç promocional per a emplenar els camps d’un formulari sota l’anunci d’un sorteig d’una targeta de regal d’estos grans magatzems valorada en 500 euros.

El reclam és poder identificar al guanyador del premi i posar-se en contacte amb ell per a entregar-li la targeta. Però el que realment busquen estos ciberdelinqüents és fer-se amb les dades personals d’aquells que caiguen en l’engany, un delicte conegut com a ‘phishing’ i que obri la possibilitat de perdre el control sobre els nostres comptes bancaris i altres serveis brindats a través d’Internet.

 

Alerta de la Policia Nacional

 

El compte oficial de la Policia Nacional també s’ha fet eco d’este nou intent d’estafa a través d’Internet i ha publicat un missatge en Twitter en el qual alerta als ciutadans contra esta faula.

 

 

Com evitar un atac de ‘phishing’?

 

La majoria dels atacs de phishing funcionen igual. La víctima rep una comunicació, per exemple un e-mail o un SMS, d’un remitent suposadament oficial que li convida a punxar sobre un enllaç. 

Este link apunta, aparentment, a la pàgina web de la companyia, encara que en realitat es tracta d’una còpia. Una vegada en la web, l’objectiu és que la víctima introduïsca les seues dades, normalment dades financeres, o realitze algun pagament. Si caiem en el parany, el més probable és que perdem diners o ens suplanten la identitat.

La veritat és que moltes vegades el sentit comú és la nostra millor eina per a detectar atacs de phishing

 

Hem de verificar qui és el remitent i si el compte des de la qual envia la comunicació és corporativa o usa un domini gratuït, com gmail.com o hotmail.com.  Si es tracta d’este últim cas, el més probable és que siga phishing.

 

Hem de comprovar el to del missatge. Si el contingut és alarmista i inesperat i ens insta a dur a terme una acció, per exemple, introduir les nostres dades bancàries en una web sota pena que els nostres comptes queden bloquejades, és phishing.

Cal parar atenció a la forma en la qual està escrit el missatge. Si sembla una mala traducció i està replet d’errors sintàctics i ortogràfics, és phishing. No oblidem que una comunicació oficial d’una companyia reconeguda com un banc estarà cuidada. Així mateix, si el disseny gràfic del missatge no es correspon amb l’estàndard corporatiu de l’empresa, hem d’estar alerta.

I el més important, hem de comprovar que l’URL a la qual apunta el missatge redirigeix a una pàgina web oficial i no a una que intenta suplantar-la. Abans de fer clic, podem situar el cursor del ratolí sobre l’enllaç i comprovar a on apunta.

 

Cal estar atents, perquè en molts casos la diferència amb la web original és de només un punt o una lletra. Si arribem a punxar, abans de donar cap dada personal, hem de comprovar que la web està totalment operativa i que realment és l’original, a més de verificar que compta amb els estàndards de seguretat esperats (certificat vàlid, protocol segur de transferència de dades, etc.).

 

I no oblidem que el nostre banc mai ens demanarà totes les nostres dades de colp, com, per exemple, totes les posicions d’una targeta de coordenades. 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.