Alerten d’una estafa que suplanta a ‘El Corte Inglés’ en WhatsApp

 

El Corte Inglés torna a ser objecte d’un nou atac de ciberdelinqüents. Des d’este dimarts, una web està suplantant a l’original d’estos grans magatzems, oferint una targeta regal de 500 euros com a premi d’un sorteig. Als interessats se’ls obliga a aportar mitjançant un formulari les seues dades personals, es tracta d’un nou intent d’estafa mitjançant el mètode conegut com a ‘phishing’.

La pròpia empresa ha llançat una alerta a través de les seues xarxes socials en les quals crida l’atenció als seus clients sobre este nou intent de frau.

La web maliciosa demana als que punxen en l’enllaç promocional per a emplenar els camps d’un formulari sota l’anunci d’un sorteig d’una targeta de regal d’estos grans magatzems valorada en 500 euros.

El reclam és poder identificar al guanyador del premi i posar-se en contacte amb ell per a entregar-li la targeta. Però el que realment busquen estos ciberdelinqüents és fer-se amb les dades personals d’aquells que caiguen en l’engany, un delicte conegut com a ‘phishing’ i que obri la possibilitat de perdre el control sobre els nostres comptes bancaris i altres serveis brindats a través d’Internet.

 

Alerta de la Policia Nacional

 

El compte oficial de la Policia Nacional també s’ha fet eco d’este nou intent d’estafa a través d’Internet i ha publicat un missatge en Twitter en el qual alerta als ciutadans contra esta faula.

 

 

Com evitar un atac de ‘phishing’?

 

La majoria dels atacs de phishing funcionen igual. La víctima rep una comunicació, per exemple un e-mail o un SMS, d’un remitent suposadament oficial que li convida a punxar sobre un enllaç. 

Este link apunta, aparentment, a la pàgina web de la companyia, encara que en realitat es tracta d’una còpia. Una vegada en la web, l’objectiu és que la víctima introduïsca les seues dades, normalment dades financeres, o realitze algun pagament. Si caiem en el parany, el més probable és que perdem diners o ens suplanten la identitat.

La veritat és que moltes vegades el sentit comú és la nostra millor eina per a detectar atacs de phishing

 

Hem de verificar qui és el remitent i si el compte des de la qual envia la comunicació és corporativa o usa un domini gratuït, com gmail.com o hotmail.com.  Si es tracta d’este últim cas, el més probable és que siga phishing.

 

Hem de comprovar el to del missatge. Si el contingut és alarmista i inesperat i ens insta a dur a terme una acció, per exemple, introduir les nostres dades bancàries en una web sota pena que els nostres comptes queden bloquejades, és phishing.

Cal parar atenció a la forma en la qual està escrit el missatge. Si sembla una mala traducció i està replet d’errors sintàctics i ortogràfics, és phishing. No oblidem que una comunicació oficial d’una companyia reconeguda com un banc estarà cuidada. Així mateix, si el disseny gràfic del missatge no es correspon amb l’estàndard corporatiu de l’empresa, hem d’estar alerta.

I el més important, hem de comprovar que l’URL a la qual apunta el missatge redirigeix a una pàgina web oficial i no a una que intenta suplantar-la. Abans de fer clic, podem situar el cursor del ratolí sobre l’enllaç i comprovar a on apunta.

 

Cal estar atents, perquè en molts casos la diferència amb la web original és de només un punt o una lletra. Si arribem a punxar, abans de donar cap dada personal, hem de comprovar que la web està totalment operativa i que realment és l’original, a més de verificar que compta amb els estàndards de seguretat esperats (certificat vàlid, protocol segur de transferència de dades, etc.).

 

I no oblidem que el nostre banc mai ens demanarà totes les nostres dades de colp, com, per exemple, totes les posicions d’una targeta de coordenades. 

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.