Alerten d’una estafa que suplanta a ‘El Corte Inglés’ en WhatsApp

 

El Corte Inglés torna a ser objecte d’un nou atac de ciberdelinqüents. Des d’este dimarts, una web està suplantant a l’original d’estos grans magatzems, oferint una targeta regal de 500 euros com a premi d’un sorteig. Als interessats se’ls obliga a aportar mitjançant un formulari les seues dades personals, es tracta d’un nou intent d’estafa mitjançant el mètode conegut com a ‘phishing’.

La pròpia empresa ha llançat una alerta a través de les seues xarxes socials en les quals crida l’atenció als seus clients sobre este nou intent de frau.

La web maliciosa demana als que punxen en l’enllaç promocional per a emplenar els camps d’un formulari sota l’anunci d’un sorteig d’una targeta de regal d’estos grans magatzems valorada en 500 euros.

El reclam és poder identificar al guanyador del premi i posar-se en contacte amb ell per a entregar-li la targeta. Però el que realment busquen estos ciberdelinqüents és fer-se amb les dades personals d’aquells que caiguen en l’engany, un delicte conegut com a ‘phishing’ i que obri la possibilitat de perdre el control sobre els nostres comptes bancaris i altres serveis brindats a través d’Internet.

 

Alerta de la Policia Nacional

 

El compte oficial de la Policia Nacional també s’ha fet eco d’este nou intent d’estafa a través d’Internet i ha publicat un missatge en Twitter en el qual alerta als ciutadans contra esta faula.

 

 

Com evitar un atac de ‘phishing’?

 

La majoria dels atacs de phishing funcionen igual. La víctima rep una comunicació, per exemple un e-mail o un SMS, d’un remitent suposadament oficial que li convida a punxar sobre un enllaç. 

Este link apunta, aparentment, a la pàgina web de la companyia, encara que en realitat es tracta d’una còpia. Una vegada en la web, l’objectiu és que la víctima introduïsca les seues dades, normalment dades financeres, o realitze algun pagament. Si caiem en el parany, el més probable és que perdem diners o ens suplanten la identitat.

La veritat és que moltes vegades el sentit comú és la nostra millor eina per a detectar atacs de phishing

 

Hem de verificar qui és el remitent i si el compte des de la qual envia la comunicació és corporativa o usa un domini gratuït, com gmail.com o hotmail.com.  Si es tracta d’este últim cas, el més probable és que siga phishing.

 

Hem de comprovar el to del missatge. Si el contingut és alarmista i inesperat i ens insta a dur a terme una acció, per exemple, introduir les nostres dades bancàries en una web sota pena que els nostres comptes queden bloquejades, és phishing.

Cal parar atenció a la forma en la qual està escrit el missatge. Si sembla una mala traducció i està replet d’errors sintàctics i ortogràfics, és phishing. No oblidem que una comunicació oficial d’una companyia reconeguda com un banc estarà cuidada. Així mateix, si el disseny gràfic del missatge no es correspon amb l’estàndard corporatiu de l’empresa, hem d’estar alerta.

I el més important, hem de comprovar que l’URL a la qual apunta el missatge redirigeix a una pàgina web oficial i no a una que intenta suplantar-la. Abans de fer clic, podem situar el cursor del ratolí sobre l’enllaç i comprovar a on apunta.

 

Cal estar atents, perquè en molts casos la diferència amb la web original és de només un punt o una lletra. Si arribem a punxar, abans de donar cap dada personal, hem de comprovar que la web està totalment operativa i que realment és l’original, a més de verificar que compta amb els estàndards de seguretat esperats (certificat vàlid, protocol segur de transferència de dades, etc.).

 

I no oblidem que el nostre banc mai ens demanarà totes les nostres dades de colp, com, per exemple, totes les posicions d’una targeta de coordenades. 

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.