Anuncios

Alerten d’una estafa que suplanta a ‘El Corte Inglés’ en WhatsApp

 

El Corte Inglés torna a ser objecte d’un nou atac de ciberdelinqüents. Des d’este dimarts, una web està suplantant a l’original d’estos grans magatzems, oferint una targeta regal de 500 euros com a premi d’un sorteig. Als interessats se’ls obliga a aportar mitjançant un formulari les seues dades personals, es tracta d’un nou intent d’estafa mitjançant el mètode conegut com a ‘phishing’.

La pròpia empresa ha llançat una alerta a través de les seues xarxes socials en les quals crida l’atenció als seus clients sobre este nou intent de frau.

Anuncios

La web maliciosa demana als que punxen en l’enllaç promocional per a emplenar els camps d’un formulari sota l’anunci d’un sorteig d’una targeta de regal d’estos grans magatzems valorada en 500 euros.

El reclam és poder identificar al guanyador del premi i posar-se en contacte amb ell per a entregar-li la targeta. Però el que realment busquen estos ciberdelinqüents és fer-se amb les dades personals d’aquells que caiguen en l’engany, un delicte conegut com a ‘phishing’ i que obri la possibilitat de perdre el control sobre els nostres comptes bancaris i altres serveis brindats a través d’Internet.

 

Alerta de la Policia Nacional

 

El compte oficial de la Policia Nacional també s’ha fet eco d’este nou intent d’estafa a través d’Internet i ha publicat un missatge en Twitter en el qual alerta als ciutadans contra esta faula.

 

 

Com evitar un atac de ‘phishing’?

 

La majoria dels atacs de phishing funcionen igual. La víctima rep una comunicació, per exemple un e-mail o un SMS, d’un remitent suposadament oficial que li convida a punxar sobre un enllaç. 

Este link apunta, aparentment, a la pàgina web de la companyia, encara que en realitat es tracta d’una còpia. Una vegada en la web, l’objectiu és que la víctima introduïsca les seues dades, normalment dades financeres, o realitze algun pagament. Si caiem en el parany, el més probable és que perdem diners o ens suplanten la identitat.

La veritat és que moltes vegades el sentit comú és la nostra millor eina per a detectar atacs de phishing

 

Hem de verificar qui és el remitent i si el compte des de la qual envia la comunicació és corporativa o usa un domini gratuït, com gmail.com o hotmail.com.  Si es tracta d’este últim cas, el més probable és que siga phishing.

 

Hem de comprovar el to del missatge. Si el contingut és alarmista i inesperat i ens insta a dur a terme una acció, per exemple, introduir les nostres dades bancàries en una web sota pena que els nostres comptes queden bloquejades, és phishing.

Cal parar atenció a la forma en la qual està escrit el missatge. Si sembla una mala traducció i està replet d’errors sintàctics i ortogràfics, és phishing. No oblidem que una comunicació oficial d’una companyia reconeguda com un banc estarà cuidada. Així mateix, si el disseny gràfic del missatge no es correspon amb l’estàndard corporatiu de l’empresa, hem d’estar alerta.

I el més important, hem de comprovar que l’URL a la qual apunta el missatge redirigeix a una pàgina web oficial i no a una que intenta suplantar-la. Abans de fer clic, podem situar el cursor del ratolí sobre l’enllaç i comprovar a on apunta.

 

Cal estar atents, perquè en molts casos la diferència amb la web original és de només un punt o una lletra. Si arribem a punxar, abans de donar cap dada personal, hem de comprovar que la web està totalment operativa i que realment és l’original, a més de verificar que compta amb els estàndards de seguretat esperats (certificat vàlid, protocol segur de transferència de dades, etc.).

 

I no oblidem que el nostre banc mai ens demanarà totes les nostres dades de colp, com, per exemple, totes les posicions d’una targeta de coordenades. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.

Presó provisional per a l’acusat de matar a un home en una perruqueria de València

Un jutjat de València envia a presó provisional sense fiança al jove de 26 anys detingut per la mort a ganivetades del seu company en una perruqueria del barri de Russafa.

Un miler d’aspirants acudix al càsting d’extres d’Embullats en Ciutat de la Llum

Prop d'un miler de persones ha participat en el càsting de figuració per al rodatge de la superproducció musical Embullats en els estudis Ciutat de la Llum i altres enclavaments d'Alacant.

Elda celebra la declaració internacional dels seus Moros i Cristians

La declaració de Festa d'Interés Turístic Internacional per als Moros i Cristians d'Elda reconeix la seua rellevància històrica i social i reforça el paper de la ciutat en el turisme cultural.

Desarticulada a València una xarxa que va estafar 500.000 euros amb l’estafa del sicari a clients de prostitució

La Policia Nacional ha desmantellat a València una organització que utilitzava l'estafa del sicari per a extorquir a clients de prostitució, aconseguint més de 500.000 euros i generant almenys 80 denúncies en tota Espanya.

El Llevant s’agarra al seu estadi per a continuar viu davant un Osasuna que somia amb Europa

El Llevant, penúltim i a quatre punts de la salvació, necessita guanyar a un Osasuna ja quasi salvat i en plena baralla pels llocs europeus en el Ciutat de València.

Camps insistix a liderar el PPCV i reivindica que part del vot de Vox vol majoria absoluta del PP

Francisco Camps manté la seua intenció d'encapçalar de nou el PP valencià i optar a la Presidència de la Generalitat, recolzat en una enquesta que situa la seua figura per damunt d'altres dirigents i reflectix que part dels votants de Vox desitja una majoria absoluta del PP.
Anuncios