Alerten d’una estafa que suplanta a ‘El Corte Inglés’ en WhatsApp

 

El Corte Inglés torna a ser objecte d’un nou atac de ciberdelinqüents. Des d’este dimarts, una web està suplantant a l’original d’estos grans magatzems, oferint una targeta regal de 500 euros com a premi d’un sorteig. Als interessats se’ls obliga a aportar mitjançant un formulari les seues dades personals, es tracta d’un nou intent d’estafa mitjançant el mètode conegut com a ‘phishing’.

La pròpia empresa ha llançat una alerta a través de les seues xarxes socials en les quals crida l’atenció als seus clients sobre este nou intent de frau.

La web maliciosa demana als que punxen en l’enllaç promocional per a emplenar els camps d’un formulari sota l’anunci d’un sorteig d’una targeta de regal d’estos grans magatzems valorada en 500 euros.

El reclam és poder identificar al guanyador del premi i posar-se en contacte amb ell per a entregar-li la targeta. Però el que realment busquen estos ciberdelinqüents és fer-se amb les dades personals d’aquells que caiguen en l’engany, un delicte conegut com a ‘phishing’ i que obri la possibilitat de perdre el control sobre els nostres comptes bancaris i altres serveis brindats a través d’Internet.

 

Alerta de la Policia Nacional

 

El compte oficial de la Policia Nacional també s’ha fet eco d’este nou intent d’estafa a través d’Internet i ha publicat un missatge en Twitter en el qual alerta als ciutadans contra esta faula.

 

 

Com evitar un atac de ‘phishing’?

 

La majoria dels atacs de phishing funcionen igual. La víctima rep una comunicació, per exemple un e-mail o un SMS, d’un remitent suposadament oficial que li convida a punxar sobre un enllaç. 

Este link apunta, aparentment, a la pàgina web de la companyia, encara que en realitat es tracta d’una còpia. Una vegada en la web, l’objectiu és que la víctima introduïsca les seues dades, normalment dades financeres, o realitze algun pagament. Si caiem en el parany, el més probable és que perdem diners o ens suplanten la identitat.

La veritat és que moltes vegades el sentit comú és la nostra millor eina per a detectar atacs de phishing

 

Hem de verificar qui és el remitent i si el compte des de la qual envia la comunicació és corporativa o usa un domini gratuït, com gmail.com o hotmail.com.  Si es tracta d’este últim cas, el més probable és que siga phishing.

 

Hem de comprovar el to del missatge. Si el contingut és alarmista i inesperat i ens insta a dur a terme una acció, per exemple, introduir les nostres dades bancàries en una web sota pena que els nostres comptes queden bloquejades, és phishing.

Cal parar atenció a la forma en la qual està escrit el missatge. Si sembla una mala traducció i està replet d’errors sintàctics i ortogràfics, és phishing. No oblidem que una comunicació oficial d’una companyia reconeguda com un banc estarà cuidada. Així mateix, si el disseny gràfic del missatge no es correspon amb l’estàndard corporatiu de l’empresa, hem d’estar alerta.

I el més important, hem de comprovar que l’URL a la qual apunta el missatge redirigeix a una pàgina web oficial i no a una que intenta suplantar-la. Abans de fer clic, podem situar el cursor del ratolí sobre l’enllaç i comprovar a on apunta.

 

Cal estar atents, perquè en molts casos la diferència amb la web original és de només un punt o una lletra. Si arribem a punxar, abans de donar cap dada personal, hem de comprovar que la web està totalment operativa i que realment és l’original, a més de verificar que compta amb els estàndards de seguretat esperats (certificat vàlid, protocol segur de transferència de dades, etc.).

 

I no oblidem que el nostre banc mai ens demanarà totes les nostres dades de colp, com, per exemple, totes les posicions d’una targeta de coordenades. 

Últimes notícies

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.