20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

3.341 persones aturades menys a la Comunitat Valenciana en el mes d’abril

L'atur registrat en el mes d'abril a la Comunitat Valenciana ha descendit en 3.341 persones respecte al mes de març fins a situar-se en 380.543 aturats en total, segons dades publicades hui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). La reducció percentual de l'atur a la Comunitat Valenciana en el quart mes de l'any ha sigut del 0,87 %, per baix del 2,53 % registrat en el conjunt de les autonomies espanyoles.

 

D'esta manera, en termes interanuals, l'atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 31.374 persones, la qual cosa suposa un -7,62% menys, i a Espanya, el nombre d'aturats va baixar a l'abril en 86.683 persones.

 

El volum total d'aturats al país va aconseguir a la fi d'abril la xifra de 3.335.868, el seu nivell més baix des de gener de 2009, segons ha destacat el Ministeri d'Ocupació. Des dels màxims aconseguits al febrer de 2013, l'atur s'ha reduït en un poc més d'1,7 milions de persones.

Últimes notícies

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.