La Diputació de València ha presentat una nova i emocionant col·lecció fotogràfica que se suma al catàleg de la Institució Alfons el Magnànim. Aquesta col·lecció busca recuperar la “mirada pròpia” de fotògrafs que van capturar la societat dels anys 50 i 60 del segle XX, amb el primer volum dedicat a Miguel Ángel López-Egea.
El subtítol d’aquest volum, ‘Tradició i modernitat a la Ribera Baixa’, introdueix la nova col·lecció denominada ‘L’Instant. Fotografia’. Amb aquesta iniciativa, es pretén rescatar l’obra de professionals de diverses localitats que van transcendir els encàrrecs habituals i van desenvolupar una vocació fotogràfica personal, dedicada a plasmar elements quotidians des d’una mirada única.
La Diputació valora els esforços d’aquests fotògrafs, que provenen de diferents comarques i localitats, i que han creat un corpus visual coherent, resultant d’una sensibilitat excepcional i una qualitat tècnica i estètica que va influir en la configuració de l’imaginari col·lectiu.
La selecció d’imatges de Miguel Ángel López-Egea inclou captures del cultiu de l’arròs a Sueca i a l’Albufera. Aquestes fotografies mostren la transició entre la tradició i la modernitat, un període que va experimentar importants transformacions que van deixar enrere les pràctiques que havien perdurat durant segles.
Segons fonts de la Diputació, “l’admirable pulcritud i senzillesa de les fotografies de López-Egea” reflecteix una voluntat documental que acosta el públic a la quotidianitat d’aquells anys, constituint així un testimoni visual de gran importància per a la nostra història i cultura.