22.8 C
València
Divendres, 1 agost, 2025

Chiva insistix a accelerar les obres per a afrontar les pluges de tardor i previndre noves inundacions

L’alcalde de Chiva, Ernesto Navarro, ha subratllat la importància d’intensificar les mesures i accelerar les obres en el municipi valencià abans de l’arribada de les pluges tardorenques. Encara que les intervencions de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) van bé, Navarro advertix que encara queda molt per fer per a garantir la seguretat de la població i minimitzar riscos de futures inundacions.

La urgència d’actuar tant en el barranc com en les zones aigües amunt és fonamental per a evitar que episodis meteorològics similars a la DANA que va afectar la regió fa nou mesos causen danys greus. L’alcalde ha afirmat que no s’abandonarà a ningú i que l’equip municipal continuarà treballant durant tot l’estiu perquè el terme municipal puga recuperar la normalitat al més prompte possible.

- Advertisement -Telegram València Diari

En una recent sessió plenària, el Consistori va comunicar el tancament del repartiment d’ajudes procedents de la fundació Amancio Ortega, que van comprendre un total de 1.018 subsidis amb un valor de més de 4,4 milions d’euros. Es disposa a més d’un romanent pròxim a 400.000 euros, que serà distribuït al setembre entre persones físiques, comerços i explotacions agràries afectades per les inundacions.

Avanços en infraestructures i urbanitzacions

Segons el regidor d’Obres, Javier Tarín, s’ha aconseguit que el 80% de la serra del municipi siga accessible i que en les zones agrícoles també s’hagen realitzat progressos significatius. En el nucli urbà avancen les instal·lacions de baranes al carrer Buñol, amb pendents només en la costa d’accés al barranc i la zona del Pont Vell.

D’altra banda, el regidor d’Urbanisme, Manuel Verdeguer, ha informat que les obres a les urbanitzacions més afectades, com Sierra Perenchiza, el Castell i Calicanto, començaran el 4 d’agost. Estes àrees han sigut identificades com de major risc i prioritat per a la comunitat.

Així mateix, s’ultimen els detalls per a finalitzar el pont sobre el Barranc Gallec i es treballa de manera conjunta amb la Conselleria en intervencions en la zona del Castell, demostrant un compromís institucional per a afrontar de manera integral els reptes que presenten les pluges tardorenques.

Accions coordinades i compromís municipal

L’anomenat a l’acció per part de l’alcalde de Chiva reflectix la necessitat d’una col·laboració estreta entre diversos organismes per a enfortir la resistència del municipi davant fenòmens meteorològics extrems. La consolidació d’infraestructures, la distribució d’ajudes socials i la supervisió contínua formen part d’un pla ampli i dinàmic per a protegir els veïns i els seus béns.

D’esta manera, Chiva es posiciona com un exemple de gestió proactiva per a la prevenció de desastres naturals, prioritzant la seguretat i el benestar de la seua població a mesura que s’acosta una temporada de pluges intensa.

Últimes notícies

El Vila-real cau 3-1 davant el Gènova en el triangular amistós d’Oviedo

El Vila-real va perdre 3-1 enfront del Gènova en el primer partit del triangular amistós organitzat pel Real Oviedo en el Carlos Tartiere. La lesió de Kambwala va marcar el desenllaç de la trobada.

L’Elx presenta la seua samarreta 2025-26 amb la lletra de l’havanera Aromes Il·licitanes

L'Elx ha llançat la seua samarreta per a la temporada 2025-26, integrant la lletra de l'havanera Aromes Il·licitanes en la franja verda, símbol de la seua identitat i tradició.

Morant Respeta el Pas al Costat de José María Ángel després de Controvèrsia per Títol Acadèmic

La ministra Diana Morant defén la decisió de José María Ángel de fer un pas al costat després de les investigacions per l'ús d'un títol presumptament fals. Morant destaca la seua trajectòria i exigix respecte a la defensa del excomisionado.

Margarita Robles afirma que Feijóo manca d’autoritat per a acusar el excomisionado de delicte

La ministra de Defensa, Margarita Robles, respon a Feijóo sobre les acusacions al excomisionado per la dana i emfatitza que només els tribunals poden determinar delictes.

Diana Morant respecta la renúncia del excomisionado de la dana malgrat polèmica per títol presumptament fals

La ministra i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, respecta la decisió del excomisionado José María Ángel de fer un pas al costat després dels dubtes sobre el seu títol acadèmic, subratllant que se li van demanar explicacions però no la seua dimissió i valorant el seu compromís amb les víctimes de la dana.

Diana Morant recolza la decisió de José María Ángel de fer un pas al costat després de controvèrsia per títol acadèmic

Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra, dona suport a la renúncia voluntària de José María Ángel després d'un informe que qüestiona l'autenticitat del seu títol acadèmic.

Bernabé destaca la trajectòria irreprotxable de José María Ángel després de la seua dimissió

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ressalta la integritat i servici públic de José María Ángel després de la seua dimissió com Comissionat per a la reconstrucció post-dana, i critica la postura de Carlos Mazón en aferrar-se a la Generalitat.

Robles sosté que Feijóo manca d’autoritat per a jutjar la conducta del excomisionado de la dana

La ministra de Defensa, Margarita Robles, declara que només els tribunals poden determinar si el excomisionado del Govern per a la dana va cometre un delicte, rebutjant afirmacions del líder del PP.