La Comunitat Valenciana tindrà un cap de setmana marcat per cels buidats, encara que no es descarten ruixats amb tempestes localitzades en alguns punts tant el dissabte com el diumenge. Les temperatures mantindran pocs canvis el dissabte, amb un ascens lleuger en el litoral de València i Castelló, mentres que a Alacant i l’interior de València es preveu un descens lleu el diumenge.
Previsió per al dissabte
El dissabte s’espera cel poc nuvolós o buidat, amb intervals de núvols alts. A la vesprada, a l’interior de la Comunitat Valenciana, es formarà nuvolositat d’evolució diürna que podria provocar ruixats o tempestes aïllades. Les temperatures no variaran significativament i el vent bufarà fluix i variable, tendint a provindre de l’est durant la vesprada.
Previsió per al diumenge
El diumenge mantindrà un cel poc nuvolós o buidat, amb nuvolositat d’evolució diürna en zones interiors durant la vesprada, la qual cosa podria generar ruixats acompanyats de tempesta. Les temperatures mínimes patiran lleugers canvis mentres que les màximes pujaran lleument en les costes de València i Castelló, però descendiran lleugerament en el litoral d’Alacant i l’interior de València. El vent serà fluix variable al principi, passant a este i sud-est fluix en la segona mitat del dia.
Condicions del divendres
Per a la jornada del divendres, s’espera un cel amb intervals de núvols alts i núvols baixos matutins en el litoral de València i Castelló. Les temperatures tindran pocs canvis o un lleu ascens, excepte un possible descens lleuger de les màximes a l’interior de València. El vent serà fluix i variable, amb tendència a bufar de l’est i sud-est a la vesprada, amb possibles augments d’intensitat en el litoral central i sud d’Alacant.
Temperatures extremes recents
Les temperatures extremes registrades en les últimes 24 hores en les capitals de província són: Castelló, entre 22,7 i 31 graus; València, entre 23,3 i 31,3 graus; Alacant, entre 21,8 i 32,1 graus.
Pronòstic marítim
En aigües costaneres, la previsió és la següent: a Castelló, vent de l’est i sud-est de 2 a 3 nusos, temporalment variable, amb mar de marejadilla o arrissada. A València, vent d’este i sud-est de 3 a 4 nusos, localment 5 al principi, canviant a component nord a la nit, amb marejadilla que pot ser maror en uns certs moments. A Alacant, component est de 3 a 4 nusos, localment 5 durant la matinada i el matí, amb mar de marejadilla a maror.
La previsió completa convida a la població de la Comunitat Valenciana a estar atents a l’evolució atmosfèrica, especialment als possibles ruixats tempestuosos a l’interior, mentres es gaudix d’un cap de setmana amb clima majorment estable i temperatures concordes a l’època estival.