Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

«Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se» són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Últimes notícies

La dana de 2024 en la Comunitat Valenciana, entre les pluges més extremes registrades

La dana que va afectar la Comunitat Valenciana en octubre de 2024 ha sigut un dels episodis de pluja torrencial més extrems de la sèrie històrica, segons el primer Índex Climàtic Actuarial Espanyol, que també constata un augment generalitzat dels fenòmens meteorològics extrems a Espanya des de 1990.

Vox reivindica la “prioritat nacional” i acusa Sánchez de causar desgavell a la Comunitat Valenciana

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, arriba al Debat de Política General amb la “prioritat nacional” com a eix i acusa el Govern de Pedro Sánchez de provocar col·lapse i desgavell a la Comunitat Valenciana. Llanos avança que insistiran en immigració, vivenda, inseguretat i rebaixa dràstica d’impostos.

La jutgessa de Catarroja eleva a 233 les víctimes mortals de la DANA de València de 2024

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 a València ha reconegut una nova víctima mortal, una dona de Catarroja que va morir gairebé un mes després a l’hospital La Fe. La xifra oficial s’eleva així a 233 morts, una més que en el recompte anterior.

El Valencia Basket busca reaccionar en Euroliga davant el Baskonia al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dimarts el Kosner Baskonia al Roig Arena en la segona jornada de l’Euroliga, amb l’objectiu de refer-se de la derrota de lliga davant l’iLerna Lleida i millorar la imatge oferida davant la seua afició.

Aguirre debuta en Mestalla amb un objectiu clar: tornar a guanyar

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia i ha assegurat que el seu pla immediat és guanyar, sense grans discursos per a una afició que considera cansada de missatges.

200 milions contra les inundacions i nou centre climàtic a la Comunitat

El Consell invertirà 200 milions d'euros en obres contra les inundacions, millorarà el cicle integral de l'aigua i crearà un Centre Mediterrani d'Intel·ligència Climàtica, junt amb altres mesures en emergències, turisme i indústria.

Noves ajudes al lloguer i assegurança per a vivendes buides en la Comunitat

La Generalitat ha anunciat 60 milions en ajudes al lloguer social i un segur gratuït per a propietaris de vivendes buides, junt amb noves mesures socials i de conciliació fins a 2030.

Morant atribuïx a la impotència les paraules de Yolanda Díaz sobre la vivenda

Diana Morant considera que les declaracions de Yolanda Díaz sobre la vivenda responen a la impotència i reivindica que el problema depén del Congrés. La dirigent socialista també carrega contra PP, Vox, Junts i Ayuso i promet mesures si presidirà la Generalitat.