13.9 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

La DGT adverteix sobre una estafa per a robar diners als conductors

 

Cada cert temps es posen en marxa campanyes de frau a través del correu electrònic i les multes de trànsit són un ‘ganxo’ molt cridaner per als seus intents de frau. La Direcció General de Trànsit ha advertit a través de les xarxes socials del retorn d’una de les estafes més habituals relacionades amb l’organisme.

 

 

És una denominada campanya de ‘phishing‘, és a dir, que els estafadors es fan passar per una entitat de confiança, en aquest cas la DGT, per a robar dades i diners.

Per desgràcia per als conductors, i també per a la pròpia DGT, les estafes per a tractar d’extorquir o robar diners als conductors s’han tornat cada vegada més freqüents en els últims temps. Resulten molt difícils de localitzar, però a vegades, el simple recurs d’acudir a la Policia a corroborar alguna cosa, pot arribar a evitar una pèrdua massiva de diners.

 

La DGT no comunica multes per e-mail

 

La DGT mai comunica les seues multes per correu electrònic, sinó sempre a través de carta certificada o, quan aquesta notificació falla, a través de butlletins oficials, tauler d’anuncis municipal o el Tauló Edictal de Sancions de Trànsit (TESTRA) o en el Tauló Edictal Únic (TEU).

Només hi ha una excepció: que l’usuari s’haja donat d’alta voluntàriament en l’Adreça Electrònica Viària, una bústia electrònica en el qual pots et pots donar d’alta per a rebre les comunicacions i notificacions de manera telemàtica amb els mateixos efectes jurídics que la notificació en paper, i en aquest cas sí que podria rebre l’avís que existeix una notificació per SMS o a través de l’e-mail prèviament habilitat, sol·licitant que entre en la DEV i, després d’identificar-se (amb DNI electrònic o Certificat Digital), accedir a la multa.

 

Comprovar la multa

 

En qualsevol cas la DGT assegura que qualsevol ciutadà pot entrar al TESTRA i sense cap certificat ni DNI electrònic, només introduint el número del DNI, NIE o CIF comprovar si existeix alguna multa d’aquelles sancions la notificació de les quals per carta certificada haja fallat (per exemple, per haver canviat de domicili i no haver-ho notificat).

Hui dia, s’avisa que és més segur no obrir aquesta classe de correus, i moltíssim menys, punxar en el link que hi ha en el seu interior, ja que la nostra informació personal podria ser robada i podríem arribar a ser víctimes d’un xantatge en el qual ens amenaçaren de difondre-la si no paguem una determinada quantitat de diners.

Últimes notícies

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.