21.9 C
València
Dilluns, 12 maig, 2025

L’exposició ‘Foc i flames’, la història de les Falles fora de la ciutat de València

La seu de la Diputació de València, en la plaça de Manises de la capital, acull des d’ahir l’exposició Foc i flames. Les falles de fora de València, un homenatge a les celebracions falleres que tenen lloc als diferents municipis del territori valencià.

El president de la Diputació, Toni Gaspar, acompanyat pels diputats Vicent Mascarell i Ramiro Rivera, ha indicat que “amb esta mostra, la Diputació posa en valor la trajectòria fallera dels municipis de la província amb més d’un segle d’implantació” i ha agraït “a tots els museus fallers, així com institucions i particulars, que han col·laborat perquè esta exposició siga una realitat”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així, l’avantsala de la Sala de Plens i la Sala de Respecte de la institució mostren més d’un centenar de fotografies a gran format de celebracions històriques de la festa de les falles als municipis d’Alzira, Cullera, Gandia, Sagunt, Sueca, Torrent i Xàtiva, on més prompte es van fer falles després de la capital.

A més, l’exposició inclou altres elements com llibrets, revistes, catàlegs, esbossos, cartells i partitures, alguns d’ells amb més d’un segle d’història, i fins a ninots procedents de diferents museus fallers de la província.

D’esta manera Foc i flames. Les falles de fora de València, permet conéixer millor l’origen i la tradició fallera d’estes ciutats: des dels seus moments inicials, passant per l’apoteosi festiva dels anys trenta, el temps de postguerra i la nova etapa d’expansió dels sixanta.

La mostra romandrà oberta al públic fins al pròxim 3 d’abril, i es podrà visitar amb accés gratuït, els quatre caps de setmana del mes de març i el primer d’abril; a més, romandrà oberta entre el 12 i el 19 de març. En tots els casos, l’horari serà de 10 a 14 h i de 16 a 20.

En la producció han col·laborat –entre altres– Edicions Tívoli, Biblioteca de Sueca, Museu Faller de Gandia, Federació de Falles de Gandia, Junta Local Fallera de Sagunt, Museu Faller d’Alzira, Institut d’Estudis Fallers de Xàtiva, Junta Local Fallera de Torrent, Centre de Documentació de les Falles de València i l’Arxiu General i Fotogràfic de la Diputació de València.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.