Estats Units i Xina es preparen per a negociacions comercials més profundes

El secretari del Tresor dels Estats Units, Scott Bessent, ha expressat la seua confiança en què durant les pròximes setmanes es duran a terme més trobades amb Xina per aconseguir un acord comercial més complet. Aquesta afirmació es produeix després de les converses exitoses que han conduït a la suspensió de la major part dels aranzels entre ambdós països.

En una recent entrevista amb la cadena CNBC, Bessent va defensar que Washington té una estratègia en marxa que busca aprofitar l’acord assolit durant el primer mandat del president Donald Trump. “La nostra intenció és eliminar les barretes comercials no aranzelàries que afegeixen complicacions a les empreses nord-americanes que volen operar a Xina”, va afirmar.

El secretari del Tresor va assenyalar que, encara que els aranzels actuals xinesos són baixos, el veritable problema radica en les barreres comercials que impedeixen un comerç just. “Volem garantir que les empreses nord-americanes puguen competir de forma equitativa al mercat xinès”, va afegir.

A més, Bessent va mencionar que existeix un mecanisme anomenat mecanisme de Ginebra que s’està utilitzant per coordinar aquestes negociacions, tot i que va admetre que no té clar on es produiran les futures reunions.

El funcionari nord-americà va elogiar la figura del cap de la delegació xinesa, He Lifeng, i va destacar que les converses anteriors van estar marcades per un clima d’ “interessos compartits” i “respecte mutu”.

Finalment, Bessent va recordar la importància de les cadenes de subministrament i va subratllar que, malgrat les dificultats del passat, amb la pandèmia de Covid-19, els Estats Units no busquen un desacoblament generalitzat amb Xina, sinó una separació estratègica que permeti abordar les necessitats vitals de cada país de manera mútua.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU