Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut quasi 900 cançons per a competir en el Benidorm Fest 2027, després d’un termini de presentació que ha finalitzat dijous passat, 30 de juliol, després d’estar obert durant 115 dies. Este avanç del calendari s’ha aplicat per primera vegada per a millorar la planificació i el desenvolupament del festival.

Segons ha informat la corporació pública, només en les últimes 24 hores del procés s’han registrat 350 temes. Esta xifra confirma una vegada més que moltes candidatures s’arrepleguen en la recta final de la convocatòria.

Ara que ja s’ha tancat la recepció de propostes, RTVE seleccionarà almenys 16 cançons perquè passen a la següent fase. No obstant això, les bases del certamen permeten ampliar el nombre fins a un màxim de 20 temes si el nivell artístic general així ho justifica.

La corporació manté també oberta la possibilitat d’invitar directament intèrprets i autors de reconegut prestigi del panorama musical. Estes invitacions permeten incorporar perfils consolidats que puguen donar més projecció al cartell del festival.

Convocatòria avançada per a la sisena edició

La crida per a enviar cançons a la sisena edició del Benidorm Fest s’ha obert el 6 d’abril i ha romàs activa fins al 30 de juliol. Ha sigut la primera vegada que RTVE ha avançat el calendari de recepció de candidatures amb l’objectiu de disposar de més temps per al procés de selecció i per a treballar les propostes triades.

Este marge addicional facilitarà la producció de les escenografies, els arranjaments musicals i la preparació dels artistes seleccionats. D’esta manera, RTVE busca arribar a la fase televisiva del festival amb les cançons i posades en escena més definides.

El Benidorm Fest celebrarà en 2027 la seua sisena edició. El certamen ha mantingut la seua continuïtat malgrat que RTVE va decidir l’any passat no participar en Eurovisió 2026.

La corporació va defensar aleshores que el Benidorm Fest ja té una identitat pròpia com a plataforma de promoció de la música espanyola. Segons RTVE, el festival conserva el seu interés per al sector musical fins i tot al marge de la seua vinculació amb el concurs europeu.

Últimes notícies

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.