18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Claus per a reduir el consum energètic en vacances

Durant els mesos de juliol i agost, molts ciutadans es desplacen a la seua segona residència per a gaudir d’unes vacances o fins i tot per a teletreballar des de la seua casa en la costa o al poble, on les altes temperatures resulten més suportables que a la ciutat. No obstant això, tindre una segona casa suposa pagar una altra factura de llum més, per la qual cosa és important controlar la despesa energètica i alhora, reduir al mínim el cost de la factura de llum de l’habitatge habitual, evitant el conegut com a “consum fantasma” mentre no estem en ella.

Per això t’oferim algunes recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Apagar l’habitatge actual

Abans d’eixir de vacances, és important evitar el temut consum fantasma en l’habitatge habitual. Aquest és la despesa energètica que generen els aparells connectats a la xarxa que no estan sent usats i pot suposar entorn del 12% de l’energia de la llar.

Per a evitar el consum en estand by, hem de desactivar de la xarxa tots els electrodomèstics com la televisió, ordinadors o carregadors del mòbil. Si es va passar fora una llarga temporada, convé acudir al comptador i desconnectar tots els electrodomèstics que no hagen de tindre un funcionament continu. Fins i tot es pot aprofitar per a buidar la nevera, la major consumidora entre els electrodomèstics de la llar, i així poder desendollar-la també.

Ús de ventiladors i control de l’aire condicionat

L’aire condicionat és un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica durant l’estiu, per això es recomana prioritzar l’ús de ventiladors de sostre o peu per a generar corrents d’aire i refrescar la casa de forma més sostenible reduint la despesa d’energia fins a un 90%.

En els casos en què siga necessari utilitzar l’aire condicionat, s’han de tindre en compte recomanacions com situar-lo en un lloc amb ombra i ventilat, regular la temperatura idònia entre els 24 °C i els 26 °C i utilitzar la manera ECO.

Finalment, és important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada canvi d’estació per a evitar que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes. Això ajudarà al fet que la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Llum natural i ventilació

Aprofitant que a l’estiu els dies són més llargs, es pot reduir el consum de la llum artificial.

A més, mesures com ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit o aïllar portes, finestres i sòls de la casa, abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres, ajuden a crear una temperatura més agradable a l’interior i a un estalvi en la factura a final de mes.

Triar la tarifa de llum adequada

Aquestes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats de l’usuari durant tot l’any.

En primer lloc, cal recordar que no és necessari contractar la mateixa tarifa en totes les cases, ja que no es dona el mateix ús a la segona residència que a l’habitatge habitual.

Moltes persones desconeixen que una de les maneres d’optimitzar la factura de la llum és ajustar la potència elèctrica contractada. La forma més senzilla per a saber si es té contractada la potència adequada, és connectar tots els electrodomèstics alhora i comprovar si salten o no els ploms. Si fins i tot tenint tot connectat no salten, és perquè es té més potència elèctrica contractada de la qual realment es necessita.

Finalment, s’ha de tindre en compte que alguns contractes porten inclosos serveis addicionals, com el manteniment o l’assegurança de pagament, dels quals es pot prescindir en un segon habitatge i que encareixen la factura. 

Últimes notícies

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.