Els agricultors anuncien tres protestes a tota la Comunitat davant la ‘crítica situació’ del camp

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASSAIXA), ASSAIXA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), amb el suport de les Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han establert hui un pla d’acció conjunt per denunciar la “crítica situació” que pateix el sector agrari i reivindicar mesures a totes les administracions.

Esta unitat d’acció ha fixat una primera fase de mobilitzacions a la província d’Alacant (12 de febrer), el port de Castelló (15 de febrer) i el port de València (22 de febrer).

En funció de les reaccions de les diferents administracions, les entitats agràries no descarten perllongar este calendari d’accions reivindicatives, que també s’estan produint a altres comunitats autònomes d’Espanya, a altres països europeus i fins i tot a Brussel·les o a Estrasburg, com està previst pròximament.

Paral·lelament, el sector sol·licita mantindre reunions per traslladar les seues demandes amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i els subdelegats del Govern de la Comunitat Valenciana, per una banda, i amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i els consellers d’Agricultura, José Luis Aguirre, i de Medi Ambient, Salomé Pradas, de l’altra.

Les organitzacions agràries i cooperatives valencianes alerten que “la crisi de rendibilitat dels agricultors i ramaders està accelerant l’abandó de camps, que provoca el despoblament del medi rural i l’encariment dels aliments als consumidors”.

Les principals reivindicacions del sector agrari són: reorientar les polítiques europees prioritzant l’agricultura europea i flexibilitzant el Pacte Verd Europeu; reciprocitat a tots els nous acords comercials de la UE amb tercers països, així com revisió i estudi d’impacte dels acords en vigor; reducció de la burocràcia derivada de les polítiques agràries, especialment a les xicotetes explotacions; flexibilització del quadern digital d’explotació; més control fitosanitari de les produccions procedents de països tercers; mesures de suport a l’adaptació dels cultius al canvi climàtic; evitar la reducció de substàncies actives fitosanitàries mentre no hi haja alternatives eficaces provades; compliment estricte de la Llei de la Cadena Alimentària amb prohibició expressa de venda a pèrdues; pla de xoc per alleujar l’escalada dels costos de producció; política i planificació hidrològica, solucions al problema de manca d’ajuts per pal·liar la sequera; demanar al Ministeri i ENESA canvis estructurals en les assegurances agràries com a eina bàsica de renda, etc.

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.