33.6 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació “impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum“, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Últimes notícies

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.

Horari confirmat per a la primera jornada de LaLiga EA Sports 2025/26: Vila-real-Oviedo obri la temporada

LaLiga EA Sports 2025/26 inicia la temporada amb el partit Vila-real-Oviedo fixat per al 15 d'agost a les 19.00 hores. València-Reial Societat s'enfronten el 16 d'agost en la mateixa franja horària.

Mari Boya aconseguix un emocionant podi després de remuntar en la prova sprint de Fórmula 3 en Silverstone

El pilot espanyol Mari Boya, de Campos Racing, va protagonitzar una destacada remuntada des de la novena posició per a acabar tercer en la carrera sprint de Fórmula 3 en Silverstone, Anglaterra.

València Basket renova a Millán Jiménez fins a 2028 per a reforçar la seua plantilla

El València Basket ha renovat el contracte de l'escorta Millán Jiménez per tres temporades, estenent el seu compromís fins a juny de 2028. Després de jugar cedit en equips de LEB Or, Jiménez buscarà consolidar-se en el primer equip.

Avaria d’un camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i obliga a confinar Alcàsser hores

L'avaria d'un camió que transportava àcid clorhídric en l'A-7 va obligar a confinar Alcàsser (València) i tallar l'autovia durant diverses hores, afectant la circulació i seguretat viària.

El PPCV ressalta compromisos clau del PP nacional en finançament, aigua i fiscalitat per a afectats per la dana

El PPCV destaca que el Partit Popular nacional ha assumit compromisos estratègics per a la Comunitat Valenciana en finançament, infraestructures hidràuliques i exempcions fiscals per a afectats per la dana.

Confinen Alcàsser per avaria de camió amb mercaderies perilloses en l’A-7

El confinament temporal d'Alcàsser es va produir després de l'avaria d'un camió que transportava àcid clorhídric en l'A-7. Bombers van controlar la situació i van prendre mesures de seguretat.