26.7 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

Un grup activistes feministes ocupa la Delegació de Govern de València

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Este matí de divendres, cap a les 10.30 hores, un grup d’activistes feministes de l’Assemblea Feminista de València ha ocupat el Palau del Temple de la capital valenciana, seu de la Delegació del Govern, com a senyal de protesta i per a demanar la derogació de la Llei Mordassa.

 

 

Segons explica el col·lectiu feminista a través de les seues xarxes socials, el que demana és l’arxiu de tots els procediments administratius en curs relatius al moviment feminista; el reconeixement públic a on conste que les persones més afectades per la Llei Mordassa han estat les essencials, en major mesura són dones migrants; i eI reconeixement de les càrregues i abusos policials a les mobilitzacions per la llibertat d’expressió.

 

A conseqüència d’esta protesta, al llarg del matí la gent s’ha anat acostant fins a les portes del Palau del Temple, a on a hores d’ara hi ha persones agrupades en la porta. Mentres, el grup d’activistes de l’Assemblea està dins, en el pati de l’edifici, el que les forces de vigilància i seguretat han tancat a causa de la protesta.

 

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.